Akademia Innowacji dla Uczelni 2019
20 lutego 2019 4 min czytaniaW dniu 15 lutego 2019 r. w Warszawie, z inicjatywy PCG Academia oraz przy udziale sześciu firm dostarczających nowoczesne rozwiązania doradcze i informatyczne dla uczelni, odbyła się druga edycja Akademii Innowacji dla Uczelni. Konferencję uroczyście otworzyli profesorowie Łukasz Sułkowski (w imieniu PCG) oraz Jerzy Woźnicki (w imieniu Fundacji Rektorów Polskich i KRASP).
W sesji plenarnej zaprezentowali się przedstawiciele firmy Avista – Edyta Niemyjska oraz Dariusz Dąbek, którzy omówili praktyczne aspekty wydatkowania środków w ramach projektów w działaniu PO WER 3.5. Po nich głos zabrał Piotr Ogonowski, ekspert ds. Transformacji Organizacji i Zarządzania Projektami, który dokonał przeglądu skutecznych metod zarządzania projektami w otoczeniu uczelnianym.
Główną część Akademii Innowacji stanowiły prezentacje innowacyjnych rozwiązań informatycznych oferowanych przez krajowych i zagranicznych dostawców usług dla uczelni. Prezentacje odbywały się w dwóch ścieżkach tematycznych – Manage & Administer poświęconej rozwiązaniom administracyjno-zarządczym oraz Teach & Learn, w której pokazano narzędzia wspierające kształcenie studentów.
Prezentacje z konferencji udostępniamy poniżej:
Sesja plenarna
Prezenterzy: Edyta Niemyjska (AVISTA), Dariusz Dąbek (AVISTA)
Prezenter: Piotr Ogonowski, ekspert ds. Transformacji Organizacji i Zarządzania Projektami
Rozwiązania Manage & Administer
- POWER BI – nowoczesne narzędzie analizy danych z całej uczelni i jej poszczególnych jednostek czyli system business intelligence dla uczelni.
Prezenterzy: Bartłomiej Graczyk (Microsoft Polska), dr Ścibór Sobieski (PCG Academia)
- Aplikacja mobilna i platforma E-usług studenckich działające w oparciu o dowolny systemem obsługi studiów (USOS, Uczelnia 10 inne).
Prezenterzy: Magda Sochacka (PCG Academia), Łukasz Nowak (PCG Academia)
- System pozyskiwania, rekrutacji i retencji studentów integrowalny z dowolnymi systemami dziekanatowymi.
Prezenterzy: Paulina Puścian-Sobieska (PCG Academia), Piotr Masalski (PCG Academia)
- Salesforce ERM – prezentacja Higher Education Data Architecture (HEDA) czyli CRM da uczelni.
Prezenter: Adrian Gawryszewski (Think Beyond)
- Repozytorium dorobku naukowego i system obsługi czasopism oparty o najlepsze praktyki uczelni amerykańskich i brytyjskich
Prezenter: Piotr Masalski (PCG Academia)
Rozwiązania Teach & Learn
- System elektronicznego egzaminowania studentów INSPERA na przykładzie case study Akademii Leona Koźmińskiego – uczelni, która w ciągu 2 lat od wdrożenia przeprowadziła 1350 elektronicznych egzaminów i zgromadziła on-line ponad 57 000 prac zaliczeniowych.
Prezenterzy: Valeriia Gorlushko (Akademia Leona Koźmińskiego), Truls Bohm (Inspera Vice President)
- Alfios – zintegrowany system biblioteczny będący autorskim rozwiązaniem firmy 3strona.pl, umożliwiającym skrócenie opracowania publikacji, integrację z innymi danymi i dostępnymi w sieci opisami w ciągu kilku chwil.
Prezenter: Jakub Salamon (3strona.pl)
- Blackboard Learn Ultra – najnowsza odsłona jednego z najpopularniejszych systemów do tworzenia i zarządzania kursami e-learningowymi
Prezenterzy: Anna Warda- – Ritzen (PCG Academia), Magda Sochacka (PCG Academia)
- Blackboard Ally – narzędzie współpracujące z platformą Moodle i Blackboard zwiększające dostępność treści edukacyjnych poprzez m.in. konwersję na formaty audio, elektroniczny Braille czy e-book.
Prezenterzy: Anna Warda- – Ritzen (PCG Academia), Magda Sochacka (PCG Academia)
- M-learning – produkcja, wdrożenie, zalety i korzyści. Efektywny model digitalizacji i produkowania wysokiej jakości interaktywnych treści edukacyjnych.
Prezenterzy: Justyna Kubicka (N-educatio), Kamil Malarski (N-educatio), Michał Stopa (N-educatio)
PCG Academia pozostaje w ścisłym kontakcie ze wszystkimi dostawcami rozwiązań prezentowanych podczas Akademii Innowacji, a także blisko współpracuje z ekspertami firmą AVISTA specjalizującą się w skutecznym aplikowaniu o środki w ramach programu POWER 3.5.
W ramach następnych kroków zachęcamy Państwa do aplikowania po dostępne w perspektywie 2019-2020 fundusze unijne i skorzystania z możliwości konsultacji pomysłów na projekty z wybranymi przez Państwa ekspertami i dostawcami rozwiązań technologicznych dla uczelni.
Dla ułatwienia komunikacji uruchomiliśmy dedykowaną infolinię (17) 777 37 00 lub (22) 53 53 712, za pomocą której będą Państwo w stanie w łatwy sposób umówić spotkanie z dostawcami i z ekspertami ds. finansowania.