Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.
Uczelnie w Polsce coraz bardziej dostrzegają potrzebę zadbania o dostępność i otwarcie na studentów ze szczególnymi potrzebami. Program POWER 3.5 umożliwił pozyskanie środków na działania nakierowane na poprawę dostępności w wielu wymiarach – infrastrukturalnym, technologicznym oraz dydaktycznym. Jednym z narzędzi wspierających dostępność, które można sfinansować w ramach programu jest Blackboard Ally, kompatybilny m.in. z platformą e-learningową Moodle.
Podczas webinaru chcielibyśmy porozmawiać z przedstawicielami uczelni zagranicznej o tym jak uczelnia może zadbać o dostępność w zakresie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem narzędzia Ally. Zapytamy o to, w jaki sposób Ally pomaga wykładowcom tworzyć bardziej dostępne treści i czy wpłynął na zwiększenie świadomości wśród dydaktyków w zakresie możliwości skorzystania z materiałów przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Porozmawiamy też o tym, które formaty alternatywne, takie jak html, epub, audio, czy elektroniczny brajl cieszą się największą popularnością wśród studentów i w jaki sposób Ally wspiera ich w nauce. Wreszcie, poprosimy naszych gości o wskazówki, jak budować i wdrażać długofalową politykę dostępności na uczelni.
Webinar zakończymy krótką demonstracją narzędzia Ally i pokazaniem jakie funkcjonalności oferuje ono wykładowcom, studentom i kadrze administracyjnej uczelni.
Gwałtowny rozwój nowoczesnych technologii oraz postępujące procesy globalizacyjne powodują, że uczelnie na całym świecie próbują na nowo zdefiniować swoją rolę oraz wartość jaką generują dla studentów i lokalnych społeczności. Jaki będzie Uniwersytet Przyszłości? Naszym zdaniem – skoncentrowany na Studentach i ich potrzebach, świetnie skomunikowany ze swoim otoczeniem i zaangażowany w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Wśród uczelni, z którymi współpracuje PCG Academia, już teraz, jest wiele szkół, które wykorzystują nowoczesne technologie do budowania swojej przewagi konkurencyjnej. Dlatego, wspólnie z naszymi partnerami, zdecydowaliśmy się zainicjować cykl webinariów zatytułowany „Uniwersytet Przyszłości”, gdzie pokażemy najbardziej inspirujące projekty IT realizowane przez wiodące polskie i zagraniczne uczelnie.
W ramach drugiego cyklu „Uniwersytetu Przyszłości” zrealizujemy siedem spotkań, zgodnie z następującym harmonogramem:
Udział w webinariach jest bezpłatny. Serdecznie zapraszamy wszystkich przedstawicieli szkół wyższych do rejestracji i uczestnictwa w naszych wydarzeniach.
Magda Sochacka
Od 10 lat związana z branżami doradztwa biznesowego i technologii w edukacji. W PCG Academia zarządza wprowadzaniem rozwiązań zagranicznych partnerów, w tym platform e-learningowych i służących do elektronicznego egzaminowania, do polskiego sektora szkolnictwa wyższego. Doświadczenie zawodowe zdobywała na projektach w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz programu CEMS Master in International Management.
Kristen McCartney-Bulmer
Kristen pełni funkcję Menadżera ds. Nauczania Wspieranego Technologią (TEL, Technology Enhanced Learning) na Uniwersytecie Northumbria w Wielkiej Brytanii. Identyfikuje nowe możliwości w zakresie systemów wspierających uczenie i nauczanie i włącza je do oferty działu TEL. Jej rolą jest zapewnienie, że wdrażane rozwiązania są inkluzywne, odpowiadają na faktyczne potrzeby studentów i wykładowców, oraz że odpowiednio wpisują się w strategię uczelni. W swojej pracy Kristen często współpracuje z innymi działami uczelni w celu zapewnienia spójności metod pedagogicznych i zasad użytkowania narzędzi oraz stosowania najlepszych praktyk – tak, aby osiągnąć cel nadrzędny: poprawę doświadczenia studentów oraz ich wyników w nauce.
Kristen jest ponadto współprzewodniczącą Europejskiej Grupy Użytkowników Blackboard Ally. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy zarówno w sektorze szkolnictwa wyższego jak i w sektorze prywatnym, w tym w Promethean, Harper Collins oraz Dorling Kindersley, a także w nauczaniu języka angielskiego w szkołach w Korei Południowej i King Faisal University w Arabii Saudyjskiej.
Adam Elce
Adam pracuje w sektorze szkolnictwa wyższego i kształcenia ustawicznego od 2004 roku. Przewodził wielu projektom związanym z wykorzystaniem i wdrażaniem cyfrowych rozwiązań edukacyjnych, w szczególności platform do nauczania typu VLE (Virtual Learning Environment), takich jak Blackboard, Moodle i Brightspace. W ciągu ostatnich czterech lat uczestniczył we wdrożeniu Ally na dwóch różnych uczelniach. W obu projektach nadzorował zwiększenie dostępności materiałów dydaktycznych, które przyniosło korzyści dla całej instytucji.
Szanse i wyzwania, w przededniu ewaluacji działalności naukowej – case studies: uczelni publicznej, uczelni niepublicznej i instytutu naukowego
Elektroniczny obieg dokumentów – dlaczego warto inwestować i rozwijać wewnętrzne kompetencje na Uczelniach
Premiera najnowszej wersji DSpace 7 – jak skutecznie wdrożyć lub zaktualizować repozytorium naukowe na uczelni?
Zwiększanie zasięgu i efektywności kształcenia zdalnego poprzez innowacje — rozmowa z przedstawicielami Uniwersytetu Jagiellońskiego, Blackboard i AWS
Wdrożenie polityki dostępności w oparciu o rozwiązanie Blackboard Ally – case study Uniwersytetu Northumbria oraz Uniwersytetu Nottingham Trent
Podnoszenie jakości kształcenia poprzez analizę danych z platformy e-learningowej – case study wykorzystania rozwiązania Intelliboard na uczelni zagranicznej
Korzyści z wdrożenia skalowalnej platformy opartej o Moodle’a w chmurze – case study Uniwersytetu w Barcelonie
Dyrektor Marketingu
tel. +48 722 110 522
e-mail: agnieszka.piekart@pcgacademia.pl
www.pcgacademia.pl
Specjalista ds. marketingu
tel. +48 669 917 029
e-mail: waldemar.chmura@pcgacademia.pl
www.pcgacademia.pl