Wdrożenie polityki dostępności w oparciu o rozwiązanie Blackboard Ally – case study Uniwersytetu Northumbria oraz Uniwersytetu Nottingham Trent

 

„Uniwersytet Przyszłości” to kontynuacja cyklu zainicjowanego wiosną zeszłego roku, w czasie którego zrealizowaliśmy dla Państwa 5 spotkań z udziałem blisko 1,000 osób. Tym razem, wracamy z serią 7 webinariów, których tematyka obejmuje szeroki zakres tematyczny – od administrowania uczelnianymi procesami, po zarządzanie kształceniem zdalnym i ewaluację działalności naukowej.

  • Kristen McCartney-Bulmer
  • Adam Elce
  • Magda Sochacka
  • Kristen McCartney-Bulmer
  • Adam Elce
  • Magda Sochacka
  • Kristen McCartney-Bulmer
To wydarzenie już się odbyło

Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.

Piąty webinar #Uniwersytet Przyszłości

  1. Temat: Wdrożenie polityki dostępności w oparciu o rozwiązanie Blackboard Ally – case study Uniwersytetu Northumbria oraz Uniwersytetu Nottingham Trent
  2. Moderator:  Magda Sochacka, PCG Academia
  3. Termin:  28 października 2021 r. w godzinach 13:00 – 14:00
  4. Eksperci:  Kristen McCartney-Bulmer, Uniwersytet Northumbria (Newcastle)
    Adam Elce, Uniwersytet Nottingham Trent (Nottingham)
  • Organizator:
  • Partnerzy:

Wdrożenie polityki dostępności w oparciu o rozwiązanie Blackboard Ally – case study Uniwersytetu Northumbria (Newcastle) oraz Uniwersytetu Nottingham Trent (Nottingham)

Uczelnie w Polsce coraz bardziej dostrzegają potrzebę zadbania o dostępność i otwarcie na studentów ze szczególnymi potrzebami. Program POWER 3.5 umożliwił pozyskanie środków na działania nakierowane na poprawę dostępności w wielu wymiarach – infrastrukturalnym, technologicznym oraz dydaktycznym. Jednym z narzędzi wspierających dostępność, które można sfinansować w ramach programu jest Blackboard Ally, kompatybilny m.in. z platformą e-learningową Moodle.

Podczas webinaru chcielibyśmy porozmawiać z przedstawicielami uczelni zagranicznej o tym jak uczelnia może zadbać o dostępność w zakresie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem narzędzia Ally. Zapytamy o to, w jaki sposób Ally pomaga wykładowcom tworzyć bardziej dostępne treści i czy wpłynął na zwiększenie świadomości wśród dydaktyków w zakresie możliwości skorzystania z materiałów przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Porozmawiamy też o tym, które formaty alternatywne, takie jak html, epub, audio, czy elektroniczny brajl cieszą się największą popularnością wśród studentów i w jaki sposób Ally wspiera ich w nauce. Wreszcie, poprosimy naszych gości o wskazówki, jak budować i wdrażać długofalową politykę dostępności na uczelni.

Webinar zakończymy krótką demonstracją narzędzia Ally i pokazaniem jakie funkcjonalności oferuje ono wykładowcom, studentom i kadrze administracyjnej uczelni.

O cyklu webinariów „Uniwersytet Przyszłości”

Gwałtowny rozwój nowoczesnych technologii oraz postępujące procesy globalizacyjne powodują, że uczelnie na całym świecie próbują na nowo zdefiniować swoją rolę oraz wartość jaką generują dla studentów i lokalnych społeczności. Jaki będzie Uniwersytet Przyszłości? Naszym zdaniem – skoncentrowany na Studentach i ich potrzebach, świetnie skomunikowany ze swoim otoczeniem i zaangażowany w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Wśród uczelni, z którymi współpracuje PCG Academia, już teraz, jest wiele szkół, które wykorzystują nowoczesne technologie do budowania swojej przewagi konkurencyjnej. Dlatego, wspólnie z naszymi partnerami, zdecydowaliśmy się zainicjować cykl webinariów zatytułowany „Uniwersytet Przyszłości”, gdzie pokażemy najbardziej inspirujące projekty IT realizowane przez wiodące polskie i zagraniczne uczelnie.

W ramach drugiego cyklu „Uniwersytetu Przyszłości” zrealizujemy siedem spotkań, zgodnie z następującym harmonogramem:

  • 23 września: Szanse i wyzwania, w przededniu ewaluacji działalności naukowej – case studies: uczelni publicznej, uczelni niepublicznej i instytutu naukowego
  • 28 września: Elektroniczny obieg dokumentów – dlaczego warto inwestować i rozwijać wewnętrzne kompetencje na Uczelniach
  • 7 października: Premiera najnowszej wersji DSpace 7 – jak skutecznie wdrożyć lub zaktualizować repozytorium naukowe na uczelni?
  • 14 października: Zwiększanie zasięgu i efektywności kształcenia zdalnego poprzez innowacje — rozmowa z przedstawicielami Uniwersytetu Jagiellońskiego, Blackboard i AWS
  • 28 października: Wdrożenie polityki dostępności w oparciu o rozwiązanie Blackboard Ally – case study Uniwersytetu Northumbria (Newcastle) oraz Uniwersytetu Nottingham Trent (Nottingham)
  • 4 listopada: Podnoszenie jakości kształcenia poprzez analizę danych z platformy e-learningowej – case study wykorzystania rozwiązania Intelliboard na uczelni zagranicznej
  • 10 listopada: Korzyści z wdrożenia skalowalnej platformy opartej o Moodle’a w chmurze – case study Uniwersytetu w Barcelonie

Udział w webinariach jest bezpłatny. Serdecznie zapraszamy wszystkich przedstawicieli szkół wyższych do rejestracji i uczestnictwa w naszych wydarzeniach.

Eksperci piątego webinarium:

  • Magda Sochacka

    Od 10 lat związana z branżami doradztwa biznesowego i technologii w edukacji. W PCG Academia zarządza wprowadzaniem rozwiązań zagranicznych partnerów, w tym platform e-learningowych i służących do elektronicznego egzaminowania, do polskiego sektora szkolnictwa wyższego. Doświadczenie zawodowe zdobywała na projektach w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz programu CEMS Master in International Management.

  • Kristen McCartney-Bulmer

    Kristen pełni funkcję Menadżera ds. Nauczania Wspieranego Technologią (TEL, Technology Enhanced Learning) na Uniwersytecie Northumbria w Wielkiej Brytanii. Identyfikuje nowe możliwości w zakresie systemów wspierających uczenie i nauczanie i włącza je do oferty działu TEL. Jej rolą jest zapewnienie, że wdrażane rozwiązania są inkluzywne, odpowiadają na faktyczne potrzeby studentów i wykładowców, oraz że odpowiednio wpisują się w strategię uczelni. W swojej pracy Kristen często współpracuje z innymi działami uczelni w celu zapewnienia spójności metod pedagogicznych i zasad użytkowania narzędzi oraz stosowania najlepszych praktyk – tak, aby osiągnąć cel nadrzędny: poprawę doświadczenia studentów oraz ich wyników w nauce.

    Kristen jest ponadto współprzewodniczącą Europejskiej Grupy Użytkowników Blackboard Ally. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy zarówno w sektorze szkolnictwa wyższego jak i w sektorze prywatnym, w tym w Promethean, Harper Collins oraz Dorling Kindersley, a także w nauczaniu języka angielskiego w szkołach w Korei Południowej i King Faisal University w Arabii Saudyjskiej.

  • Adam Elce

    Adam pracuje w sektorze szkolnictwa wyższego i kształcenia ustawicznego od 2004 roku. Przewodził wielu projektom związanym z wykorzystaniem i wdrażaniem cyfrowych rozwiązań edukacyjnych, w szczególności platform do nauczania typu VLE (Virtual Learning Environment), takich jak Blackboard, Moodle i Brightspace. W ciągu ostatnich czterech lat uczestniczył we wdrożeniu Ally na dwóch różnych uczelniach. W obu projektach nadzorował zwiększenie dostępności materiałów dydaktycznych, które przyniosło korzyści dla całej instytucji.

Wszystkie tematy spotkań

  • Pierwsze webinarium

    Szanse i wyzwania, w przededniu ewaluacji działalności naukowej – case studies: uczelni publicznej, uczelni niepublicznej i instytutu naukowego

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Piotr Masalski, PCG Academia
    2. Eksperci:  Danuta Tuszyńska, Uniwersytet SWPS
      Przemysław Baranowski, Uniwersytet Zielonogórski
      Krzysztof Stereńczak, Instytut Badawczy Leśnictwa
    Termin:
    • data: 23.09.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację
  • Drugie webinarium

    Elektroniczny obieg dokumentów – dlaczego warto inwestować i rozwijać wewnętrzne kompetencje na Uczelniach

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Jakub Brończyk, PCG Academia
    2. Eksperci:  Marcin Grotowski, No Limit Sp. z o.o.
      Jakub Romankiewicz, WEBCON
    Termin:
    • data: 28.09.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację
  • Trzecie webinarium

    Premiera najnowszej wersji DSpace 7 – jak skutecznie wdrożyć lub zaktualizować repozytorium naukowe na uczelni?

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Łukasz Nowak, PCG Academia
    2. Eksperci: Piotr Masalski, PCG Academia
      Michele Mennielli, LYRASIS
    Termin:
    • data: 07.10.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację
  • Czwarte webinarium

    Zwiększanie zasięgu i efektywności kształcenia zdalnego poprzez innowacje — rozmowa z przedstawicielami Uniwersytetu Jagiellońskiego, Blackboard i AWS

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Magda Sochacka, PCG Academia
    2. Eksperci:  Wojciech Wyżykowski, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      Juan Ramon Alegret, Blackboard
      Tomasz Olejnik, Amazon Web Services
    Termin:
    • data: 14.10.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację
  • Piąte webinarium

    Wdrożenie polityki dostępności w oparciu o rozwiązanie Blackboard Ally – case study Uniwersytetu Northumbria oraz Uniwersytetu Nottingham Trent

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Magda Sochacka, PCG Academia
    2. Eksperci:  Kristen McCartney-Bulmer, Uniwersytet Northumbria (Newcastle)
      Adam Elce, Uniwersytet Nottingham Trent (Nottingham)
    Termin:
    • data: 28.10.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację
  • Szóste webinarium

    Podnoszenie jakości kształcenia poprzez analizę danych z platformy e-learningowej – case study wykorzystania rozwiązania Intelliboard na uczelni zagranicznej

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Magda Sochacka, PCG Academia
    2. Eksperci:  W trakcie potwierdzania
    Termin:
    • data: 04.11.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    ten webinar już sie odbył
  • Siódme webinarium

    Korzyści z wdrożenia skalowalnej platformy opartej o Moodle’a w chmurze – case study Uniwersytetu w Barcelonie

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Magda Sochacka, PCG Academia
    2. Eksperci:  Antonio Piedras Morente, Uniwersytet w Barcelonie
    Termin:
    • data: 10.11.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    ten webinar już sie odbył

Kontakt