Podsumowanie Roku Finansowego 2021/2022 w PCG Academia
13 lipca 2022 4 min czytaniaW PCG Academia koniec roku finansowego zbiega się z końcem roku akademickiego, a to świetna okazja do podsumowań, refleksji i budowania planów na przyszłość.
Minione 12 miesięcy nasza firma może zaliczyć do bardzo udanych. Pomimo globalnego kryzysu gospodarczego i dynamicznie zmieniających się warunków pracy na rynku IT, Zespół PCG Academia zrealizował wszystkie stawiane przed nim cele biznesowe – od stricte finansowych, poprzez technologiczne i projektowe, kończąc na nowych aliansach i wzmocnionym wizerunku marki.
PCG Academia zanotowała 81% wzrost przychodów w odniesieniu do minionego roku finansowego. Złożyło się na to 30 z sukcesem zrealizowanych projektów wdrożeniowych oraz 24 nowo podpisane umowy. Do najważniejszych z zakończonych projektów należy ogólnopolska migracja 25 uczelni do najnowszej wersji systemu dziekanatowego PCG, w ramach którego zarządzamy już bazą 220 tys. studentów (18% populacji studentów w Polsce). Ponadto, PCG Academia pośredniczyła w przekazaniu 150 tys. publikacji (21% wszystkich publikacji) do systemu PBN w ramach zakończonej ewaluacji jakości działalności naukowej, wspierając w tym procesie tak znakomite uczelnie jak Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński czy Uniwersytet SWPS.
Nasza firma nieustannie rozwija swoje portfolio produktów i usług dla szkół wyższych, na które obecnie składa się już 21 autonomicznych rozwiązań IT. W ciągu minionych 12 miesięcy w naszej ofercie pojawiły się m.in. system analizy danych dotyczących kształcenia zdalnego – Intelliboard, system elektronicznego egzaminowania z funkcją wideo nadzoru – Inspera Smarter Proctoring, system administrowania uczelnianymi sylabusami – PCG Sylabusy, czy aplikacja wspierająca okresową ocenę pracy dydaktyków i naukowców – PCG Ocena Pracownicza. Jako PCG Academia, dołączyliśmy też do amerykańskiego konsorcjum akademickiego LYRASIS, budując kompetencje w zakresie wdrażania i rozwoju najpopularniejszego na świecie repozytorium dorobku naukowego DSpace 7.
W swojej strategii, w dalszym ciągu stawiamy na budowanie długoterminowych partnerstw. Do grona wieloletnich, zagranicznych partnerów PCG Academia – firm Blackboard i Inspera, dołączył wiodący dostawca systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją – polska firma WEBCON. W toku współpracy pomiędzy PCG a WEBCON zrealizowaliśmy 9 wdrożeń dla uczelni, uzyskując tym samym status Partnera Premium oraz wychodząc na pozycję lidera wśród integratorów platformy WEBCON BPS w sektorze publicznym. Ponadto, PCG Academia stała się członkiem Rady ds. EdTech Konfederacji Lewiatan, w ramach której aktywnie kształtuje politykę Państwa w zakresie technologii edukacyjnych. Dołączyliśmy również do międzynarodowej organizacji euroCRIS, dzięki której poszerzamy swoje kompetencje w zakresie budowania i obsługi systemów klasy CRIS (Current Research Information Systems).
PCG Academia zacieśniła też swoją współpracę z autorem najbardziej rozpoznawalnego i prestiżowego rankingu szkół wyższych na świecie – Times Higher Education. Wspólnie z Times zrealizowaliśmy VIII edycję międzynarodowej konferencji LUMEN (1,200 uczestników online) oraz pierwszą edycję konferencji ScienceCon (150 uczestników stacjonarnych), podczas której, po raz pierwszy w historii, wręczono polskim uczelniom wyróżnienia w rankingu THE Impact Rankings. Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy PCG i Times Higher Education, od 2022 roku konferencje LUMEN i ScienceCon będą już na stałe połączone z galą rozdania nagród THE World University Rankings i THE Impact Rankings dla polskich uczelni.
Wszystkie te osiągnięcia, są zasługą zgranego i doświadczonego Zespołu PCG Academia oraz szerokiego grona ekspertów branżowych, z którymi na co dzień współpracujemy. Dziękujemy za zaufanie grupie blisko 70 uczelni, z którymi współpracujemy, naszym partnerom oraz wszystkim przyjaciołom firmy PCG Academia. Obiecujemy dalszy intensywny rozwój naszej organizacji i nieustanną pracę nad podnoszeniem jakości naszych usług.