Cyfrowe media w dużej mierze wypierają dawne formy komunikacji. Wielkie możliwości to jednak także wielka konkurencja – o naszą uwagę walczą tysiące informacji. Jak więc prowadzić działania komunikacyjne uczelni cyfrowej?

Transformacji procesów komunikacyjnych uczelni prof. Łukasz Sułkowski poświęcił 10. odcinek podcastu Uniwersytet Cyfrowy. Gościem odcinka jest Natalia Osica, CEO i założycielka firmy pro science, która zajmuje się budowaniem strategii komunikacyjnych szkół wyższych i doradza uczelniom w zakresie polityki informacyjnej. W 2011 roku, jako pierwszy rzecznik polskiej instytucji naukowej, zdobyła tytuł Popularyzator Nauki przyznawany przez serwis PAP Nauka w Polsce.

Ekspertka omówiła, jak uczelnie mogą radzić sobie z wyzwaniami komunikacji i promocji w Internecie oraz jak najlepiej wykorzystać szanse, które dają m.in. media społecznościowe. Podzieliła się też wiedzą, jak wykorzystać nowe media do budowania marki uczelni i samego naukowca oraz popularyzacji nauki i walki z dezinformacją. Rozmówcy przyjrzeli się również współczesnym zmianom marketingu i PR w świecie akademickim. Dyskusja ukazuje wielkowątkowy obraz zarządzania komunikacją w uczelni cyfrowej.

Podcast dostępny na platformach: