//
DSpace Poland Lab Days to comiesięczna seria spotkań online stworzona z myślą o profesjonalnej wymianie wiedzy i doświadczeń dotyczących wdrożeń i użytkowania systemu DSpace. Formuła spotkań jest elastyczna: od krótkich wykładów i paneli eksperckich, przez case studies i sesje Q&A, po praktyczne warsztaty „hands-on”. Spotkania skierowane są do członków Grupy Krajowej DSpace Polska oraz wszystkich administratorów repozytoriów, bibliotek cyfrowych, deweloperów i menedżerów projektów zainteresowanych zwiększaniem widoczności dorobku naukowego poprzez DSpace.
Spotkania są adresowane przede wszystkim do członków Grupy Krajowej DSpace Polska ale przyjmują formułę otwartą na wszystkie zainteresowane osoby. W szczególności zapraszamy także administratorów repozytoriów i bibliotek cyfrowych, deweloperów oraz menedżerów projektów oraz wszystkie osoby zainteresowane repozytorium DSpace.
Tematem trzeciego spotkania z cyklu DSpace Poland Lab Days jest praktyczne zastosowanie narzędzi sztucznej inteligencji w repozytoriach naukowych. Skoncentrujemy się na rozwiązaniach, które zwiększają odkrywalność i dostępność zasobów, a także omówimy konkretne korzyści i wyzwania związane z wdrożeniem AI w instytucjonalnych repozytoriach.
Cele spotkania:
Agenda DSpace Poland Lab Day #3:
Korzyści dla uczestników:
Małgorzata Paszkowska
Key Account Manager / Project Manager w PCG Academia
Specjalizuje się w zarzadzaniu projektami i analityce biznesowej, aktualnie pełni rolę opiekuna klienta i kierownika projektów z lini Science w PCG Academia. Wieloletnia współpracowniczka Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego. Nadzorowała implementację takich projektów jak System Ewaluacji Dorobku Naukowego (SEDN) czy Polska Bibliografia Naukowa (PBN). W ramach swojej pracy zawodowej realizowała projekty związane z wytwarzaniem oprogramowania w formule end-to-end – od koncepcji do wdrożenia produkcyjnego aż po wsparcie użytkownika po wdrożeniu. Posiada liczne certyfikaty z zakresu analizy biznesowej oraz tradycyjnego i zwinnego zarządzania projektami. Ukończyła interdyscyplinarne studia na kierunku europeistyka na Uniwersytecie Warszawskim.
Łukasz Wawer
Manager Linii Biznesowej w PCG Academia
Łukasz Wawer to doświadczony manager IT oraz ekspert w zakresie administracji publicznej i cyfrowych innowacji w edukacji. Przez ponad dekadę związany był z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2012–2024), gdzie jako urzędnik korpusu służby cywilnej uczestniczył w kluczowych projektach transformacji cyfrowej szkolnictwa wyższego w Polsce. Jest absolwentem kierunku e-administracja na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, a jego doświadczenie łączy wiedzę z zakresu nowych technologii, zarządzania projektami oraz funkcjonowania instytucji publicznych. Od 2024 roku pełni funkcję Managera Linii Biznesowej SCIENCECLOUD w PCG Academia, gdzie odpowiada za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań IT, rozwój produktów ed-tech oraz współpracę z sektorem publicznym i uczelniami wyższymi.
Maciej Iwaniszewski
Architekt AI w PCG Academia
Ekspert w obszarze architektury systemów opartych na sztucznej inteligencji, od ponad dziesięciu lat zaangażowany w projektowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań IT dla szkolnictwa wyższego oraz instytucji kultury. Tworzy i rozwija procesy wspierające zarządzanie dorobkiem naukowym, repozytoria publikacji oraz narzędzia do analizy dyskursu oparte na metodach przetwarzania języka naturalnego. Realizował projekty dla czołowych uczelni w Polsce i Europie, budując rozwiązania wspierające dostęp do wiedzy i nowoczesne procesy informacyjne. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Key Account Manager / Project Manager
tel. +48 722 022 620
e-mail: malgorzata.paszkowska@pcgacademia.pl
Dyrektor Marketingu
tel. +48 669 917 029
e-mail: waldemar.chmura@pcgacademia.pl