Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.
Transformacja cyfrowa rozwijająca się od kilku dekad radykalnie zmienia współczesne społeczeństwa, gospodarki, w tym świat organizacji. Uczelnie nie są wyjątkiem. Zarządzanie wiedzą, informacją i danymi jest fundamentalnym wyzwaniem dla liderów i interesariuszy organizacji akademickich na całym świecie.
Dotyczy to wszystkich strumieni misji. Zarządzanie nauką pozwala na kształtowanie strategicznych kierunków badań uczelni, a także skuteczne zarządzanie talentami. Dydaktyka, szczególnie po pandemii, w coraz większym stopniu wykorzystuje cyfrowe, hybrydowe i e-learningowe metody kształcenia. Trzecia misja prowadzi do rozwoju komunikacji zdalnej i zróżnicowanych form cyfrowej kooperacji uczelni z otoczeniem.
Sprostanie wyzwaniom konkurencji i transformacji cyfrowej wymaga twórczego podejścia organizacyjnego zarówno na poziomach: strategicznym, taktycznym oraz operacyjnym.
Celem podcastu jest debata nad tymi złożonymi problemami transformacji cyfrowej uczelni. Rozmówcami prof. Łukasza Sułkowskiego będą liderzy myśli i organizacji świata akademickiego.
Podcast dostępny na platformach:
W 17 odcinku. podcastu Uniwersytet Cyfrowy Prof. Łukasz Sułkowski rozmawia z ekspertem łączącym perspektywę przedsiębiorcy z sektora IT i naukowca. Gościem odcinka jest dr Krzysztof Wojewodzic, Prezes ESCOLA SA i naukowiec specjalizujący się w technologiach cyfrowych, obecnie prowadzący badania nad AI w edukacji.
Przez ostatnie dwie dekady mieliśmy już kilka faz inwestycji w informatyzację – zaczynając od fizycznej infrastruktury, przez systemy dziekanatowe, po rozległy ekosystem rozwiązań IT wspierających uczelnię. Zamiast jednego, strukturalnego rozwiązania, mamy wiele komunikujących się ze sobą, wyspecjalizowanych narzędzi.
Jak uczelnie stosują dzisiaj rozwiązania cyfrowe? Rozmówcy przyjrzeli się zastosowaniom IT w różnych sferach działania uczelni: kształceniu, badaniach, zarządzaniu i administrowaniu.
Czy narzędzia wprowadzone w odpowiedzi na COVID przetrwały i się rozwijają, czy też mamy do czynienia z regresem, rezygnacją uczelni z możliwości kształcenia zdalnego? Co jeszcze można zrobić poza e-learningiem? I wreszcie: co z możliwościami wykorzystania AI w świecie akademickim i jak je regulować? Eksperci podsumowali również perspektywy i barier w rozwoju cyfryzacji uczelni.
Prof. Łukasz Sułkowski jest profesorem nauk ekonomicznych i profesorem nauk humanistycznych specjalizującym się w tematyce zarządzania w szkolnictwie wyższym. Kieruje Katedrą Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Jagiellońskiego, jest też profesorem Clark University oraz Społecznej Akademii Nauk. W latach 2012-2018 był członkiem PKA, gdzie pełnił rolę m.in. Wiceprzewodniczącego odpowiedzialnego za współpracę międzynarodową. W latach 2016-2017 uczestniczył w pracach komisji opiniującej wybór zespołów przygotowujących projekty Ustawy 2.0. Autor ponad 300 publikacji. Realizator licznych grantów badawczych, kierował m.in. projektem „Doskonalenie organizacyjne uczelni przyszłości UNIFUT.PL” (2017-2019). Członek międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń, m.in. American Academy of Management oraz European Academy of Management.W 2017 roku został Prezesem Zarządu PCG Polska, a w 2018 Prezesem Zarządu PCG Academia.
Przedsiębiorca i naukowiec. W latach 2020-2023 pozyskał granty i prowadził badania nad AI w edukacji w kwocie ponad 28mln PLN. Prezes Escola S.A. – 10. najszybciej rosnącej spółki w Polsce wg. Deloitte Fast 50 (2022) i 170 najszybciej rosnącej spółki w Europie wg. Financial Times (2022). Przewodniczy grupie roboczej „Edukacja” w Enterpreneurs Organization, gdzie reprezentuje ponad 300 biznesów edukacyjnych o przychodach min. 1mln. dolarów. Krzysztof chętnie dzieli się wiedzą prowadząc kanał YouTube i podcast Escola Mobile oraz MyEO Education. Na zaproszenie The Economist reprezentował Polskę, m.in. World Economic Forum w Davos.
Koordynator Marketingu
tel. +48 669 917 029
e-mail: waldemar.chmura@pcgacademia.pl