Platformy do nauki zdalnej (Blackboard, Panopto)

PCG Academia zaprasza Państwa na cykl webinariów zatytułowany „Don’t Drop Out!” Nasza inicjatywa jest bezpośrednią odpowiedzią na konkurs, ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, zatytułowany: „Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop outu, FERS 1.05”. 

  • Łukasz Fojutowski
  • Anna Warda-Ritzen
To wydarzenie już się odbyło

Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.

Część druga

  1. Temat: Platformy do nauki zdalnej (Blackboard, Panopto)
  2. Termin:  16.10.2024, godzina 12:00
  3. Prelegenci: Łukasz Fojutowski, Fundacja Rozwoju Edukacji i Technologii
    Anna Warda-Ritzen, PCG Academia
  • Organizator:
  • Partnerzy:

Część 2: Platformy do nauki zdalnej (Blackboard, Panopto)

Platformy wspierające kształcenie zdalne na uczelniach, takie jak oferowany przez PCG Blackboard Learn, przeciwdziałają zjawisku drop out, czyli przedwczesnemu rezygnowaniu z nauki, poprzez wdrażanie metod i narzędzi kształcenia wspierających zaangażowanie i motywację uczniów.  

Dzięki interaktywnym funkcjom, takim jak quizy, fora dyskusyjne, oraz systemy nagród i odznak, studenci mogą aktywniej uczestniczyć w procesie edukacyjnym, co wzmacnia ich poczucie przynależności i zaangażowania.  

Ponadto, platformy oferowane przez PCG oferują spersonalizowane ścieżki edukacyjne, dostosowane do indywidualnych potrzeb i tempa nauki, co zmniejsza ryzyko frustracji i zniechęcenia.  

Regularny monitoring postępów i automatyczne przypomnienia motywują użytkowników do kontynuowania nauki, a dostępność wsparcia technicznego i dydaktycznego eliminuje potencjalne bariery utrudniające kontynuowanie edukacji. 

Podczas webinarium, które poprowadzą wspólnie: Łukasz Fojutowski, Prezes Fundacji Rozwoju, Edukacji i Technologii oraz Anna Warda-Ritzen, liderka obszaru kształcenia zdalnego w PCG Academia, zaprezentujemy systemy Blackboard Learn i Panopto. Podczas prezentacji, szczególny nacisk położymy na te moduły i funkcjonalności, które wzmacniają zaangażowanie studentów w proces dydaktyczny eliminując drop out.  

Dlaczego warto wziąć udział w wydarzeniu?

  • Zrozumienie zjawiska drop out:
    Uczestnicy zdobędą wiedzę o przyczynach przedwczesnej rezygnacji z nauki oraz o sposobach zapobiegania temu zjawisku, co pomoże w tworzeniu skutecznych strategii zarządzania.
  • Wsparcie w przygotowaniu do konkursu FERS 1.05:
    Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie przygotować wnioski o dofinansowanie, jakie dokumenty są wymagane oraz co zwiększa szanse na uzyskanie funduszy.
  • Dostęp do nowoczesnych narzędzi IT:
    Prezentacja systemów, takich jak: PCG Dziekanat, PCG Rekrutacja, mStudia, Blackboard Learn, DSpace czy WEBCON BPS, z naciskiem na funkcjonalności, które wspierają uczelnie w angażowaniu studentów i usprawnianiu procesów dydaktycznych.
  • Wyższa jakość obsługi studentów:
    Wdrożenie prezentowanych narzędzi umożliwia uczelniom szybsze i efektywniejsze reagowanie na potrzeby studentów, co redukuje ryzyko drop outu.

Prelegenci:

  • Łukasz Fojutowski

    Prezes, Fundacja Rozwoju, Edukacji i Technologii

    Doktor nauk ekonomicznych, doświadczony manager i certyfikowany konsultant zarządzania, doradca w uczelniach wyższych w zakresie strategii rozwoju, projektowania usług edukacyjnych, digitalizacji uczelni oraz wdrażania e-learningu. Współautor nagradzanych interdyscyplinarnych kierunków studiów, programów tutoringowych i mentoringowych oraz innowacyjnych koncepcji kształcenia opartych na ścisłej współpracy z rynkiem pracy. Specjalizuje się w projektowaniu kompleksowych wdrożeń edukacji zdalnej obejmujących technologie LMS, metodyki tworzenia kursów, produkcję kursów video oraz modyfikacje programów studiów w celu maksymalizacji korzyści wdrożenia. Badacz i pasjonat wszystkiego, co związane z rozwijaniem kompetencji oraz edukacją online.

  • Anna Warda-Ritzen

    Key Account Manager, PCG Academia

    Specjalizuje się w rozwiązaniach służących do zdalnego nauczania i elektronicznego egzaminowania dostarczanych przez firmy Blackboard, Open LMS oraz Inspera. Pracując w różnych sektorach, w Polsce i w Holandii, zdobyła szeroką wiedzę na temat analizy biznesowej w IT oraz procesu wdrażania rozwiązań informatycznych. Swoją pasję odkryła jednak w obszarze  IT w edukacji, w związku z czym stale pogłębia wiedzę na temat technologii wykorzystywanych w kształceniu online i chętnie się nią dzieli.

Wszystkie tematy spotkań

  • Część pierwsza

    Zjawisko drop-outu i przygotowanie do FERS 1.05

    Prelegenci
    1. Łukasz Wawer, PCG Academia
    2. Paulina Wiktorko, Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy
    Termin:
    • data: 10.10.2024
    • godz.: 12:00
    Zobacz relację
  • Część druga

    Platformy do nauki zdalnej (Blackboard, Panopto)

    Prelegenci
    1. Łukasz Fojutowski, Fundacja Rozwoju Edukacji i Technologii
    2. Anna Warda-Ritzen, PCG Academia
    Termin:
    • data: 16.10.2024
    • godz.: 12:00
    Zobacz relację
  • Część trzecia

    Platforma low-code (WEBCON)

    Prelegenci
    1. Eryk Wdowiak, PCG Academia
    2. Emil Leńczuk, PCG Academia
      Karol Bielecki, PCG Academia
      Edyta Zborowska, WEBCON
    Termin:
    • data: 22.10.2024
    • godz.: 12:00
    Zobacz relację
  • Część czwarta

    System dziekanatowy, rekrutacyjny, aplikacja mobilna  

    Prelegenci
    1. Dariusz Bednarz, PCG Academia
    2. Łukasz Wawer, PCG Academia
    Termin:
    • data: 29.10.2024
    • godz.: 12:00
    Zobacz relację
  • Część piąta

    Repozytorium dydaktyczne i Portfolio studenta (DSpace)

    Prelegenci
    1. Łukasz Wawer, PCG Academia
    2. Jolanta Buda, PCG Academia
    Termin:
    • data: 05.11.2024
    • godz.: 12:00
    Zobacz relację

Kontakt