W trzeciej części cyklu Don’t Drop Out! przyjrzeliśmy się kolejnemu rozwiązaniu, które ma potencjał ograniczania zjawiska drop-outu, czyli rezygnacji ze studiów przed uzyskaniem dyplomu. Tematem webinaru był WEBCON BPS – wiodąca platforma low-code do cyfryzacji i automatyzacji procesów oraz nr 1 w kategorii EZD wg Rankingu Computerworld.

Low-code? Cyfryzacja i automatyzacja procesów? Ale w jaki sposób może to pomóc w retencji studentów? Przekonajcie się sami – zobaczcie nagranie lub czytajcie dalej.

Webinarium poprowadzili: Eryk Wdowiak (Dyrektor Regionalny, PCG Academia), Edyta Zborowska (Partner Account Manager, WEBCON), Emil Leńczuk (Dyrektor Zespołu WEBCON, PCG Academia) oraz Kamil Bielecki (Analityk Biznesowy WEBCON, PCG Academia).

GŁÓWNE ZALETY WEBCON BPS

Z WEBCON BPS korzysta ponad 1000 klientów na całym świecie. Stale poszerza się też grono polskich uczelni korzystających z platformy, którą w sektorze szkolnictwa wyższego wdraża PCG Academia jako Partner Premium WEBCON.

Platforma swoją popularność zawdzięcza zaawansowanym funkcjom, które są proste w obsłudze oraz elastyczności w tworzeniu aplikacji i obiegów. WEBCON BPS jest platformą low-code, co oznacza, że nie musimy znać kodu ani umieć programować, by samemu budować aplikacje. Pozwala to na m.in. szybkie reagowanie i wprowadzanie zmian na bieżąco, co jest istotne w przypadku działań przeciw drop-outowi.

Za pośrednictwem wspomnianych aplikacji, studenci mogą szybko i efektywnie realizować sprawy administracyjne online. W ten sposób uczelnia zbiera w ramach platformy dane dotyczące interakcji ze studentami. Statystyki te, skonfrontowane z informacjami na temat płatności, obecności lub ocen uzyskiwanych przez studenta, mogą stanowić ważny element analiz mających na celu przeciwdziałaniu drop-outowi.

Najważniejsze korzyści z wdrożenia WEBCON BPS:

  1. Digitalizacja – oszczędność miejsca, czasu i kosztów, szybsze wyszukiwanie, wygoda załatwiania spraw administracyjnych.
  2. Automatyzacja – automatyczne generowanie raportów, powiadamianie o statusie dokumentu i nadchodzącym deadlinie.
  3. Widoczność – transparentność obiegu dokumentu na każdym etapie, aktualna informacja o statusie procesowania, bieżącym akceptancie, wprowadzonych zmianach itp.
  4. Kontrola – pełna audytowalność procesu akceptacji, archiwizacja.
  5. Doskonalenie – zwiększenie świadomości procesowej w organizacji, podnoszenie jakości usług i obsługi, zwiększanie efektywności.

PRZECIWDZIAŁANIE DROP-OUTOWI Z WEBCON BPS

Przykłady działań na platformie, które wspierają przeciwdziałanie drop-outowi, zaprezentowaliśmy na specjalnie stworzonej przez nas – przy użyciu WEBCON BPS – aplikacji Zapobieganie drop-outowi studentów.

Aplikacja pomaga identyfikować studentów narażonych na drop-out i ocenić prawdopodobieństwo drop-outu na wybranym kierunku. Uczelnia zyskuje możliwość monitorowania w sposób ciągły wskaźników wpływających na drop-out.

Czynniki, które są brane pod uwagę w ocenie zagrożenia drop-outem są definiowane samodzielnie przez uczelnię, co pozwala na dostosowanie ich do specyfiki danych studiów. Każdemu czynnikowi można przypisać wagę i skalę ryzyka.

Raporty dotyczące prawdopodobieństwa rezygnacji ze studiów można udostępniać zarówno opiekunowi, jak i samemu studentowi. Widać w nich m.in. prawdopodobieństwo drop-outu studenta na tle innych z tego samego kierunku oraz obszary najbardziej zagrażające kontynuowaniu studiów. Dzięki temu opiekun wie, na czym powinien skupić działania wspierające studenta, a student ma świadomość, co musi poprawić, by kontynuować swoją ścieżkę edukacyjną.

Wdrażane za pomocą WEBCON BPS obiegi dydaktyczne są gromadzone i zarządzane w ramach e-Teczki studenta, czyli teczki akt osobowych studenta w postaci elektronicznej. e-Teczka integruje się z dowolnym systemem dziekanatowym i platformami obsługującymi podpisy cyfrowe, dzięki czemu możliwe jest automatyczne pobieranie danych do e-teczki i załatwianie spraw studenckich online.

WEBCON BPS znacząco ułatwia pracownikom uczelni efektywne i zgodne z przepisami elektroniczne zarządzanie dokumentacją studenta. To z kolei przekłada się na szybszą obsługę studentów i wyższy poziom ich satysfakcji.

PODSUMOWANIE

WEBCON BPS to elastyczne rozwiązanie pozwalające na konfigurację modelu analitycznego drop-outu studentów. Integruje się z innymi systemami na uczelni, w tym dziekanatowym czy finansowo-księgowym. Daje wgląd w dane „na żywo” o prawdopodobieństwu drop-outu dla opiekunów kierunków i studentów. Platforma wspiera uczelnie we wdrożeniu skutecznych działań w celu minimalizacji rezygnacje ze studiów oraz podnoszeniu jakości obsługi studentów.

Zastosowanie WEBCON BPS do ograniczania drop-outu to w efekcie:

  • podniesienie efektywności operacyjnej,
  • lepsze reagowanie w przypadku zagrożenia drop-outem,
  • zmniejszenie odpływu studentów z uczelni,
  • zwiększenie świadomości studentów o zagrożeniu drop-outem i jego przyczynach,
  • polepszenie komunikacji na linii student – uczelnia,
  • poprawa konkurencyjności i budowanie pozytywnego wizerunku uczelni.

Wdrożenie WEBCON BPS można sfinansować w najnowszym konkursie NCBR “Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop-outu (FERS 1.05)”. Aby dowiedzieć się więcej o konkursie oraz o samym zjawisku drop-outu zachęcamy do zapoznania się z materiałami z pierwszego webinaru: https://pcgacademia.pl/dont-drop-out-zjawisko-drop-outu-i-przygotowanie-do-fers-1-05/

Zapraszamy do rejestracji na kolejne webinary z cyklu Don’t Drop Out:


Część 4: System dziekanatowy, rekrutacyjny, aplikacja mobilna 

Eksperci: Dariusz Bednarz (PCG Academia), Łukasz Wawer (PCG Academia)
Data: 29-10-2024

Zapisz się


Część 5: Repozytorium dydaktyczne i Portfolio studenta (DSpace)

Eksperci: Łukasz Wawer (PCG Academia), Piotr Masalski (PCG Academia)
Data: 05-11-2024

Zapisz się