Rozwój uczelnianych platform e-learningowych opartych o Moodle

PCG Academia w porozumieniu z wiodącymi, europejskimi dostawcami rozwiązań e-learningowych: Blackboard, LTG i Inspera, zaprasza na serię webinariów w okresie od 21 stycznia do 11 lutego (w każdy czwartek), dla uczelni będących użytkownikami Moodle zatytułowaną: Beyond Moodle.

W ramach cyklu zaprezentujemy szereg rozwiązań IT, które rozszerzają funkcjonalność Moodle, adresując istotne potrzeby uczelni w zakresie analizy danych i budowania dostępności w kształceniu online oraz egzaminowania na odległość.

  • Paweł Morawski
    Dr Paweł Morawski
  • Dr Anna Bąkała
  • Aleksandra Duszyńska
  • Jacek Zadrożny
  • Dr Sabina Ratajczak
  • Anna Pałyga
  • Peter Hirst
  • Juan Ramon Alegret
  • Anna Warda-Ritzen
  • Kim Waldgrave
To wydarzenie już się odbyło

Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.

Pierwszy webinar #BeyondMoodle

  1. Temat: Jeżeli możesz coś zmierzyć, to możesz tym zarządzać – analiza danych o kształceniu zdalnym w uczelni
  2. Moderator:  Dr Paweł Morawski, Społeczna Akademia Nauk
  3. Termin:  21 stycznia 2021 r. w godzinach 13:00 – 14:00
  4. Eksperci:  Dr Anna Bąkała, Uniwersytet Łódzki
    Anna Warda-Ritzen, PCG Academia
  • Organizator:
  • Partnerzy:

Jeżeli możesz coś zmierzyć, to możesz tym zarządzać – analiza danych o kształceniu zdalnym w uczelni

Kształcenie zdalne na polskich uczelniach rozwijało się stosunkowo powoli – aż do wybuchu pandemii. Ta obecnie wiodąca forma kształcenia z pewnością pozostanie ważną na uczelniach również po pandemii.

Czy da się jednak badać zaangażowanie studentów w naukę jeśli uczą się oni w domu a nie ma ich fizycznie na uczelni? Czy da się zmierzyć wkład wykładowców w tworzenie treści i prowadzenie zajęć na odległość? Czy można wykorzystać dane gromadzone na platformach e-learningowych do poprawy jakości kształcenia? Które wskaźniki są tu istotne? Jakie dane są istotne dla różnych interesariuszy – władz uczelni, dydaktyków, osób zarządzających kształceniem zdalnym, Polskiej Komisji Akredytacyjnej? Jak je bezpiecznie pozyskiwać i udostępniać?

Na te inne pytania odpowiedzą nasi goście podczas webinaru. Zaprezentujemy na nim także narzędzie Intelliboard, które umożliwia analizę danych z najbardziej popularnej wśród polskich uczelni platformy Moodle. Intelliboard oferuje ponad 120 raportów, dashboardów i zestawów wskaźników, pozwalających uzyskać szczegółowy wgląd w proces kształcenia zdalnego na uczelni – istotnych zarówno dla samych dydaktów, kierowników e-learniningu jak i osób zarządzających w uczelni.

Serdecznie zapraszamy do udziału w webinarze!

Dlaczego warto wziąć udział w webinariach

Moodle to najpopularniejsze rozwiązanie do budowy, planowania i realizacji kursów e-learningowych wśród polskich uczelni. Rozwijany przez wielotysięczną społeczność użytkowników Moodle jest prosty, funkcjonalny i spełnia swoją rolę.

Dla osób, które chcą osiągnąć jeszcze więcej korzyści z wykorzystania platform e-learningowych w swoich uczelniach zapraszamy na cykl czterech webinariów, podczas których zaprezentujemy nowoczesne rozwiązania IT rozszerzające funkcjonalność Moodle w kilku kluczowych obszarach:

  • Analiza danych o kształceniu zdalnym
    Zaprezentujemy Intelliboard, aplikację, która w oparciu o dane z Moodle dostarcza przeszło 120 rodzajów raportów i analiz obrazujących aktywność i postępy studentów zarejestrowanych w kursach e-learningowych na uczelni.
  • Dostępność i atrakcyjność treści e-learningowych
    Pokażemy Ally, który umożliwia automatyczne tworzenie treści w formatach alternatywnych dla studentów (Braille, audio, e-book), analizę poziomu dostępności treści zamieszczanych w kursach w Moodle i konkretne sugestie działań naprawczych dla dydaktyków.
  • Elektroniczne egzaminowanie studentów
    Pokażemy system Inspera, rozwiązanie do elektronicznego egzaminowania studentów, które może funkcjonować obok Moodle na uczelni, oferując możliwość prowadzenia egzaminów stacjonarnych i na odległość z wykorzystaniem wideo monitoringu studentów i elementów sztucznej inteligencji.
  • Rozwój uczelnianych platform e-learningowych opartych o Moodle
    Pokażemy międzynarodowe doświadczenia firm Blackboard, LTG i Inspera.

Rozwiązania prezentowane podczas webinariów są dostarczane przez partnerów produktowych PCG Academia – firmę Blackboard, Learning Technologies Group i Inspera. Partnerem cyklu jest Amazon Web Services, dostawca chmury w której działają wszystkie wyżej wymienione rozwiązania.

Eksperci pierwszego webinarium:

  • Paweł Morawski

    Dr Paweł Morawski – Moderator

    Dr Paweł Morawski jest entuzjastą nowoczesnych technologii i wykładowcą akademickim dzięki czemu posiada praktyczne w obszarze e-learningu. W roli Ambasadora marki Blackboard w Polsce dr Morawski udziela informacji i wskazówek uczelniom zainteresowanym zakupem narzędzi do nauki na odległość oferowanych przez Blackboard.

  • Dr Anna Bąkała

    Praktyk e-learningu w formie blended, dydaktyk z zamiłowania, prowadzi badania z zakresu pracy i nauki zdalnej. Adiunkt w Katedrze Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Łódzkiego, pełnomocnik Dziekana Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego ds. kształcenia e-learningowego. Koordynuje prace związane z kształceniem zdalnym w UŁ. Wciąż poszukuje aktywizujących metod kształcenia w edukacji zarówno formalnej, jak i nieformalnej. Autorka scenariuszy szkoleń online. Metodyk e-learningu, w edukacji zdalnej stawia na całościowe podejście do procesu. Praktyk Moodle, stale dokształca się w zakresie metod i narzędzi wykorzystywanych w e-learningu akademickim.

  • Anna Warda-Ritzen

    Anna Warda-Ritzen pracuje w PCG Academia na stanowisku Konsultanta ds. Kształcenia Online. Specjalizuje się w rozwiązaniach służących do zdalnego nauczania i elektronicznego egzaminowania dostarczanych przez firmy Blackboard, Open LMS oraz Inspera. Pracując w różnych sektorach, w Polsce i w Holandii, zdobyła szeroką wiedzę na temat analizy biznesowej w IT oraz procesu wdrażania rozwiązań informatycznych. Swoją pasję odkryła jednak w obszarze  IT w edukacji, w związku z czym stale pogłębia wiedzę na temat technologii wykorzystywanych w kształceniu online i chętnie się nią dzieli.

Wszystkie tematy spotkań

  • Pierwsze webinarium

    Jeżeli możesz coś zmierzyć, to możesz tym zarządzać – analiza danych o kształceniu zdalnym w uczelni

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Dr Paweł Morawski, Społeczna Akademia Nauk
    2. Eksperci:  Dr Anna Bąkała, Uniwersytet Łódzki
      Anna Warda-Ritzen, PCG Academia
    Termin:
    • data: 21.01.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację
  • Drugie webinarium

    Content is King – atrakcyjne i dostępne treści dydaktyczne dla studentów

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Dr Paweł Morawski, Społeczna Akademia Nauk
    2. Eksperci:  Aleksandra Duszyńska, Politechnika Warszawska
      Jacek Zadrożny
      Anna Warda-Ritzen, PCG Academia
    Termin:
    • data: 28.01.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację
  • Trzecie webinarium

    Kontrola najwyższą formą zaufania – egzaminowanie studentów, czyli jak zrobić to dobrze

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Dr Paweł Morawski, Społeczna Akademia Nauk
    2. Eksperci:  Dr Sabina Ratajczak, Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
      Anna Pałyga, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
      Anna Warda-Ritzen, PCG Academia
    Termin:
    • data: 04.02.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację
  • Panel dyskusyjny

    „Jeśli widziałem dalej, to stojąc na ramionach Gigantów” – perspektywa globalnych liderów na rozwój kształcenia online w Polsce

    Moderator i eksperci
    1. Moderator:  Dr Paweł Morawski, Społeczna Akademia Nauk
    2. Eksperci:  Juan Ramon Alegret, Blackboard
      Ishan Kolhatkar, Inspera
      Peter Hirst, LTG
    Termin:
    • data: 11.02.2021
    • godz.: 13:00 - 14:00
    Zobacz relację

Kontakt