Pierwsze posiedzenie Kapituły Konkursu LUMEN 2019
6 marca 2019 3 min czytaniaDnia 1 marca 2019 roku odbyło się pierwsze posiedzenie Kapituły Konkursu Leaders in University Management – LUMEN 2019. Spotkanie miało miejsce w Warszawie w siedzibie Fundacji Rektorów Polskich, Partnera Strategicznego PCG Academia.
W Kapitule Konkursu zasiadło grono uznanych autorytetów w dziedzinie zarządzania, zarówno przedstawicieli szkolnictwa wyższego, jak i sfery biznesu. Pracom Kapituły przewodniczy Prezes Fundacji Rektorów Polskich Prof. Jerzy Woźnicki, a pełny skład Kapituły prezentujemy poniżej. Pierwsze posiedzenie zostało poświęcone zaplanowaniu organizacji Konkursu i prac Kapituły w obecnym roku.
Tegoroczna, trzecia już edycja Konkursu LUMEN jest kontynuacją zapoczątkowanej w 2015 roku inicjatywy Public Consulting Group. Głównym organizatorem Konkursu jest PCG Academia, zaś partnerem merytorycznym Fundacja Rektorów Polskich. Realizacja Konkursu jest jednym z elementów misji PCG Academia. Podstawowym celem Konkursu jest identyfikacja i promocja najlepszych praktyk związanych z profesjonalnym zarządzaniem w szkolnictwie wyższym. Konkurs co dwa lata towarzyszy Konferencji dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN.
Podczas posiedzenia zatwierdzono Regulamin Konkursu LUMEN 2019. Podobnie jak w poprzedniej edycji, nagrody główne będą przyznawane w trzech kategoriach: Rozwój (projekty i przedsięwzięcia w istotny sposób przyczyniające się do rozwoju uczelni), Współpraca (działania kształtujące relacje z szeroko pojętymi interesariuszami uczelni) oraz Zarządzanie (innowacyjne przedsięwzięcia zarządcze w obszarach kształcenia, badań naukowych i organizacji uczelni).
W czasie dyskusji członkowie Kapituły omówili ponadto tryb i procedurę dokonania oceny merytorycznej zgłoszeń do Konkursu. Do nagrody można będzie zgłaszać zarówno konkretne osoby, jak i całe zespoły odpowiedzialne za realizowane przedsięwzięcia. Zgłoszeń dokonywać będą mogli m.in. realizatorzy projektów, rektorzy uczelni, członkowie Kapituły oraz laureaci nagród w poprzednich edycjach konkursu. Zgłoszenia będziemy przyjmować od 1 maja br.
Dalsze prace Kapituła podejmie po zakończeniu terminu naboru zgłoszeń, czyli po 10 lipca. We wrześniu ogłoszona zostanie lista nominowanych, a laureatów Kapituła wyłoni w październiku. Na ogłoszenie i uhonorowanie laureatów trzeba będzie jednak poczekać do Konferencji LUMEN 2019, która jak co roku odbędzie się w listopadzie.
Zachęcamy do zapoznania się z listą laureatów i nominowanych w poprzedniej edycji konkursu LUMEN 2017 w sekcji Lumen.
Skład Kapituły Konkursu LUMEN 2019
Imię i nazwisko | Organizacja | |
1 | Prof. Jerzy Woźnicki (Przewodniczący) | FRP / Politechnika Warszawska |
2 | Prof. Wiesław Banyś | KRASP / Uniwersytet Śląski w Katowicach |
3 | Prof. Ewa Chmielecka | FRP / Szkoła Główna Handlowa |
4 | Prezes Marek Jakimowicz | Pearson Central & Eastern Europe |
5 | Prof. Andrzej Koźmiński | Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie |
6 | Prof. Krzysztof Leja | Politechnika Gdańska |
7 | Prof. Józef Lubacz | Politechnika Warszawska |
8 | Prof. Bronisław Marciniak | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
9 | Prezes Krzysztof Pietraszkiewicz | Związek Banków Polskich |
10 | Prof. Grażyna Prawelska-Skrzypek | Uniwersytet Jagielloński |
11 | Prof. Łukasz Sułkowski | PCG Academia |
12 | Prof. Tadeusz Więckowski | Politechnika Wrocławska |
13 | Beata Galas | Blackboard, Account Executive Eastern Europe |
14 | Cecylia Szymańska | Microsoft, Dyrektor ds. Rynku Edukacji |