Jak zaczęła się Twoja przygoda z PCG?

Współpracę z PCG rozpocząłem w 2013 roku na stanowisku Analityka Biznesowego w dziale Edukacji. Już pierwszego dnia w pracy dołączyłem do ciekawego, ale też pełnego wyzwań projektu realizowanego we współpracy z Urzędem Miasta w Łodzi. W kolejnym roku miałem wyjątkową okazję uczestniczyć w PCG International Graduate Program, w ramach którego wyselekcjonowani absolwenci polskich szkół wyższych mają możliwość szkolenia się w siedzibie głównej PCG w Stanach Zjednoczonych. Program stażowy PCG był dla mnie wyjątkowym doświadczeniem zawodowym, które pozwoliło mi nie tylko nauczyć się skutecznych technik prowadzenia projektów i wdrażania systemów IT, ale też lepiej poznać produkty firmy i osoby za nie odpowiedzialne. Z tych doświadczeń korzystam do dzisiaj.

Opowiedz proszę o tym, czym zajmujesz się dziś w PCG Academia?

Jako Dyrektor Operacyjny odpowiadam za pełen cykl życia klienta wewnątrz firmy – od podpisania umowy, poprzez realizację projektu, aż po przejście klienta w tryb wsparcia serwisowego. Podlegają mi zatem działy Projektów, Wdrożeń i Obsługi Klienta – łącznie kilkadziesiąt osób. Razem czuwamy nad tym, aby klienci PCG dostawali dokładnie to, co od nas zamówili, w wymaganym terminie i z odpowiednio wysoką jakością.

Jako menedżer, szczególnie dużą uwagę przykładam do ścisłej współpracy i wymiany informacji pomiędzy działami, za które odpowiadam. Doświadczenie klienta ze współpracy z PCG musi być równie dobre, na każdym etapie jego interakcji z naszą firmą. Organizacyjne silosy nie mają u nas racji bytu. W praktyce, większość swojego czasu spędzam na rozmowach z uczelniami i z naszymi ludźmi, starając się pogodzić oczekiwania klienta z możliwościami realizacyjnymi PCG.

Jakie są Twoje największe wyzwania w roli Dyrektora Operacyjnego w PCG?

Największym wyzwaniem PCG jest chyba to, że firma tak szybko się rozwija. Rozwiązania organizacyjne, które sprawdzały się w zeszłym roku, dziś okazują się niewystarczające, ze względu na stale rosnącą liczbę projektów, a także produktów i usług, które oferuje PCG. Dlatego motywem przewodnim, tak wielu z naszych rozmów prowadzonych wewnątrz firmy, staje się skalowalność – czyli umiejętność sprostania zapotrzebowaniu na nasze usługi ze strony klientów, bez szkody dla jakości z jaką je dostarczamy. W tym zakresie, stawiamy przede wszystkim na budowanie własnego Zespołu, ale tam gdzie jest to możliwe i uzasadnione, posiłkujemy się współpracą ze sprawdzonymi dostawcami usług IT.

Innym wyzwaniem, związanym ze stałym rozwojem portfolio produktowego PCG, jest transfer wiedzy pomiędzy menedżerami produktów, a resztą naszego Zespołu. Systemy oferowane przez PCG nieustannie się rozwijają, dlatego konieczne jest zapewnienie naszym ludziom stałego dostępu do najświeższych informacji na ten temat. W tym celu, prowadzimy wewnętrzne szkolenia oraz regularnie sprawdzamy poziom wiedzy naszych konsultantów na temat produktów jakie aktualnie oferuje PCG – często na wesoło i w połączeniu z grywalizacją – takie metody przekazywania wiedzy sprawdzają się u nas najlepiej.

Co podoba Ci się w Twojej pracy? Które jej aspekty sprawiają Ci największą satysfakcję?

Lubię mieć poczucie, że to co robię ma znaczenie, a w PCG trudno takiego poczucia nie mieć. Pracujemy z elitą najlepszych szkół wyższych w kraju, wspierając je w realizacji zarówno misji dydaktycznej jak i naukowej. Przejmujemy odpowiedzialność za tak kluczowe procesy na uczelni jak: ewaluacja naukowa, kształcenie na odległość czy elektroniczna obsługa studenta i dydaktyka – i to w skali makro, bo dziś, w naszych systemach przetwarzamy dane już przeszło 1/6 populacji studentów naszego kraju.

Jestem z PCG już ósmy rok, ale żadne z tych lat nie były do siebie podobne. Tworzymy własne produkty, ale pomagamy też sprzedawać produkty firm trzecich. Stajemy się liderem rynku w kraju, ale próbujemy też powtarzać nasz sukces zagranicą. Słowem nie ma nudy, a Zespół zdaje się wiedzieć, że stoimy przed wyjątkową szansą zbudowania czegoś, z czego wszyscy będziemy dumni. Widać to po zaangażowaniu wielu z naszych pracowników, którzy dają z siebie wszystko, aby nasze usługi dostarczane były do klientów na czas i z odpowiednią jakością. Świetnie jest pracować z ludźmi, którym się chce.

A co po pracy? Co jest Twoją pasją?

Kulinaria i podróże, najchętniej połączone ze sobą. Uwielbiam zwiedzać nowe kraje, poznawać ich kultury i kuchnię. Praca w PCG wymaga ode mnie wielu podróży służbowych, zawsze staram się łączyć je z czasem dla siebie, który poświęcam na zwiedzanie. Pomiędzy wyjazdami odpoczywam gotując dla rodziny i znajomych.