Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.
Koronawirus dotyka uczelnie w ich działalności dydaktycznej, naukowej i organizacyjnej. Władze szkół wyższych stają zatem przed koniecznością realizacji kluczowych dla funkcjonowania uczelni procesów, w zupełnie nowych warunkach. W tym kontekście, widzimy potrzebę wymiany doświadczeń i upowszechniania dobrych praktyk w gronie przedstawicieli uczelni (m.in. rektorów, prorektorów, dziekanów, kanclerzy, kwestorów i innych osób pełniących funkcje kierownicze), mając na celu:
Inicjatorami serii webinariów jest Fundacja Rektorów Polskich wraz ze swoim partnerem technologicznym i organizacyjnym firmą PCG Academia. Wsparcia merytorycznego Organizatorom udziela Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Patronat nad inicjatywą sprawuje Przewodniczący KRASP, a patronat medialny miesięcznik Forum Akademickie.
Jakie będą konsekwencje pogłębiającego się kryzysu społeczno-gospodarczego na zdolność państwa do finansowania działalności uczelni? W jaki sposób kryzys ten wpłynie na decyzje o podejmowaniu studiów na polskich uczelniach przez kandydatów z kraju i zza granicy? Jakie działania podejmują aktualnie Władze uczelni, aby obniżać koszty i skutecznie przeciwdziałać negatywnym skutkom epidemii?
Na te i inne pytania, z aktywnym udziałem uczestników spotkania, odpowiadać będą paneliści webinarium zatytułowanego. „Finanse uczelni – strategie przeciwdziałania płynności”: prof. Jerzy Woźnicki (Prezes FRP), prof. Wojciech Misiąg (prof. WSIZ, radca prezesa NIK, były wiceminister finansów), oraz prof. Tomasz Szapiro (były Rektor SGH i członek prezydium RGNiSW). Moderatorem webinarium będzie Prezes PCG Polska prof. Łukasz Sułkowski.
Obszar tematyczny I webinarium:
Prof. Jerzy Woźnicki
Prof. Jerzy Woźnicki – profesor zwyczajny Politechniki Warszawskiej, a w latach 1996–2002 jej rektor, przewodniczący Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2014-17), prezes Fundacji Rektorów Polskich (2002-), dyrektor Instytutu Społeczeństwa Wiedzy (2003-), przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (1999-2002), członek Prezydium KRASP i przewodniczący Komisji ds. Strategicznych Problemów Szkolnictwa Wyższego (2016-), członek Europejskiej Akademii Nauk i Sztuk w Sekcja V „Nauki Społeczne, Prawo i Ekonomia” (2015-). Od 2019 r. członek Zespołu MNiSW do spraw monitorowania wdrażania reformy szkolnictwa wyższego i nauki.
Prof. Łukasz Sułkowski (moderator)
Prof. Łukasz Sułkowski jest profesorem nauk ekonomicznych i profesorem nauk humanistycznych specjalizującym się w tematyce zarządzania w szkolnictwie wyższym. Kieruje Katedrą Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Jagiellońskiego, jest tez profesorem Clark University oraz Społecznej Akademii Nauk. W latach 2012 -2018 był członkiem PKA, gdzie pełnił rolę m.in. Wiceprzewodniczącego odpowiedzialnego za współpracę międzynarodową. W latach 2016 -2017 uczestniczył w pracach komisji opiniującej wyborów zespołów przygotowujących projekty Ustawy 2.0 Autor ponad 300 publikacji.
Prof. Wojciech Misiąg
Dr nauk ekonomicznych, prof. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, radca Prezesa NIK. W latach 1989–1994 wiceminister finansów, w latach 2011–2013 wiceprezes NIK. Specjalizuje się w zagadnieniach finansów publicznych i prognoz finansowych ze szczególnym uwzględnieniem problematyki organizacji sektora publicznego, finansów samorządowych i planowania budżetowego. Autor ponad 200 publikacji z zakresu finansów publicznych.
Prof. Tomasz Szapiro
Profesor zwyczajny w Szkole Głównej Handlowej, Rektor tej uczelni w kadencji 2012-2016. Członek Prezydium Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego i Przewodniczący Komisji Kształcenia Rady. Przewodniczący Komisji ds. Akredytacji i Rankingów KRASP. W 2019 powołany na trzyletnią kadencję do Rady Narodowego Centrum Nauki. Wcześniej profesor w Instytucie Problemów Współczesnej Cywilizacji, Adjunct Professor of International Business Studies w Carlson School of Business Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis, USA.
Kierownik Projektów marketingowych
tel. +48 722 110 522
e-mail: agnieszka.piekart@pcgacademia.pl
www.pcgacademia.pl
Konsultant
tel. +48 669 917 029
e-mail: waldemar.chmura@pcgacademia.pl
www.pcgacademia.pl
Dyrektor Zarządzająca
tel. +48 609129729
e-mail: frpfund@pw.edu.pl
www.frp.org.pl