Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.
Koronawirus dotyka uczelnie w ich działalności dydaktycznej, naukowej i organizacyjnej. Władze szkół wyższych stają zatem przed koniecznością realizacji kluczowych dla funkcjonowania uczelni procesów, w zupełnie nowych warunkach. W tym kontekście, widzimy potrzebę wymiany doświadczeń i upowszechniania dobrych praktyk w gronie przedstawicieli uczelni (m.in. rektorów, prorektorów, dziekanów, kanclerzy, kwestorów i innych osób pełniących funkcje kierownicze), mając na celu:
Inicjatorami serii webinariów jest Fundacja Rektorów Polskich wraz ze swoim partnerem technologicznym i organizacyjnym firmą PCG Academia. Wsparcia merytorycznego Organizatorom udziela Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Patronat nad inicjatywą sprawuje Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Przewodniczący KRASP, a patronat medialny – miesięcznik Forum Akademickie.
Pandemia ma negatywny wpływ na umiędzynarodowienie uczelni. Bardzo ograniczona została międzynarodowa mobilność studentów i pracowników szkolnictwa wyższego. Ograniczane są budżety przeznaczone na internacjonalizację i projekty międzynarodowe. Rodzą się również pytania o długookresowy wpływ Covid-19 na internacjonalizację nauki i szkolnictwa wyższego.
Prof. Jerzy Woźnicki
Prof. Jerzy Woźnicki – profesor zwyczajny Politechniki Warszawskiej, a w latach 1996–2002 jej rektor, przewodniczący Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2014-17), prezes Fundacji Rektorów Polskich (2002-), dyrektor Instytutu Społeczeństwa Wiedzy (2003-), przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (1999-2002), członek Prezydium KRASP i przewodniczący Komisji ds. Strategicznych Problemów Szkolnictwa Wyższego (2016-), członek Europejskiej Akademii Nauk i Sztuk w Sekcja V „Nauki Społeczne, Prawo i Ekonomia” (2015-). Od 2019 r. członek Zespołu MNiSW do spraw monitorowania wdrażania reformy szkolnictwa wyższego i nauki.
Prof. Łukasz Sułkowski (moderator)
Prof. Łukasz Sułkowski jest profesorem nauk ekonomicznych i profesorem nauk humanistycznych specjalizującym się w tematyce zarządzania w szkolnictwie wyższym. Kieruje Katedrą Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Jagiellońskiego, jest tez profesorem Clark University oraz Społecznej Akademii Nauk. W latach 2012 -2018 był członkiem PKA, gdzie pełnił rolę m.in. Wiceprzewodniczącego odpowiedzialnego za współpracę międzynarodową. W latach 2016 -2017 uczestniczył w pracach komisji opiniującej wyborów zespołów przygotowujących projekty Ustawy 2.0 Autor ponad 300 publikacji.
Prof. dr hab. Marek Kwiek (moderator)
Dyrektor Centrum Studiów nad Polityką Publiczną, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Profesor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalizujący się w badaniach szkolnictwa wyższego i polityce publicznej. Od 2018 r. członkiem Europejskiej Akademii Nauk i Sztuk Pięknych. Od 2002 od 2012 kierownik Katedry UNESCO Badań Instytucjonalnych i Polityki Szkolnictwa Wyższego. Międzynarodowy doradca i ekspert w sprawach polityki edukacyjnej i polityki naukowej, m.in. dla Komisji Europejskiej, OECD, Rady Europy, OBWE, USAID, UNDP i Banku Światowego. W ostatnich kilkunastu latach – jako kierownik, partner lub członek zespołu badawczego – uczestniczył w ponad czterdziestu projektach międzynarodowych związanych z badaniami szkolnictwa wyższego i polityką edukacyjną, finansowanych m.in. przez Fundację Fulbrighta, Forda i Rockefellera, unijne programy badawcze, European Science Foundation (ESF) oraz organizacje międzynarodowe, rządy państw europejskich i instytucje edukacyjne. Jest doradcą ds. reform szkolnictwa wyższego w dziesięciu krajach, ostatnio na Ukrainie (2014). W latach 2016–2017 kierował 10-osobowym zespołem przygotowującym projekt założeń do nowej ustawy, tzw. Ustawy 2.0, promującym badawczą wizję funkcjonowania najlepszych polskich uczelni.
Prof. dr hab. inż. Stanisław Bielecki
Przewodniczący Komisji Współpracy Międzynarodowej KRASP, Politechnika Łódzka
Profesor nauk technicznych. Jego specjalności naukowe to biotechnologia molekularna i przemysłowa, molekularna inżynieria enzymów i biosystemów, biokataliza stosowana, biokataliza w układach niekonwencjonalnych, enzymatyczna synteza oligosacharydów i polisacharydów, molekularne i techniczne aspekty biosyntezy bakteryjnej nanocelulozy, biomateriały. Jest autorem lub współautorem ponad 200 publikacji, w tym 56 patentów i 3 zgłoszeń patentowych. Twórca łódzkiej szkoły biotechnologii przemysłowej. Działa także na forum międzynarodowym jako: członek zarządu Europejskiej Federacji Biotechnologii (2001-2005), członek Komitetu Naukowego European Section on Applied Biocatalysis. członek Industrial Biotechnology Steering Group in The European Technology Platform for Sustainable Chemistry (Sus-Chem- ETP), Członek European Bioeconomy Stakeholders Panel przy KE i współtwórca “Bioeconomy Manifesto” (2014-2020). Dyrektor Instytutu Biochemii Technicznej (1998 -2019), Prorektor ds. Nauki i Rozwoju Uczelni (2002 – 2008), Rektor Politechniki Łódzkiej w latach 2008 – 2016. Wiceprzewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (2012-2016), członek i przewodniczący Komisji Współpracy Międzynarodowej KRASP w kadencji 2016-2020. Zastępca Członka Rady European University Association (2016-2020).
Prof. dr hab. Wiesław Banyś
Wiceprzewodniczący Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Uniwersytet Śląski
Członek Komisji do spraw etyki w nauce PAN w kadencji 2019‒2022, Rektor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w latach 2008‒16, Przewodniczący Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich (2008‒2012), a w latach 2012‒16 Przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, w latach 2015-2019 członek zarządu European University Association (EUA), członek Rady NAWA. Jest autorem 3 monografii, ponad 70 artykułów naukowych, współredaktorem 3 prac zbiorowych, redaktorem naukowym międzynarodowego czasopisma językoznawstwa ogólnego i romańskiego „Neophilologica” (31 tomów). Członek 5 towarzystw językoznawczych w Polsce, Francji i Stanach Zjednoczonych. Uczestniczył w 9 międzynarodowych grantach badawczych oraz 2 międzynarodowych grupach badawczych.
Dr hab. Maria Próchnicka, prof. UJ
Sekretarz Polskiej Komisji Akredytacyjnej
Maria Próchnicka, Sekretarz Polskiej Komisji Akredytacyjnej od 2016 r., Prodziekan ds. Rozwoju Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zainteresowania badawcze obejmują problematykę zarządzania informacją oraz zachowań i potrzeb użytkowników informacji.
Kierownik Projektów marketingowych
tel. +48 722 110 522
e-mail: agnieszka.piekart@pcgacademia.pl
www.pcgacademia.pl
Konsultant
tel. +48 669 917 029
e-mail: waldemar.chmura@pcgacademia.pl
www.pcgacademia.pl
Dyrektor Zarządzająca
tel. +48 609129729
e-mail: frpfund@pw.edu.pl
www.frp.org.pl