Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.
Uczelnie w całym kraju gromadzą i analizują duże ilości danych o osiągnięciach naukowych swoich pracowników, z myślą o ich ostatecznym sprawozdaniu do Systemu Ewaluacji Dorobku Naukowego (SEDN). Istnieje wiele możliwych ścieżek przygotowania i transferu danych z uczelni do Ministerstwa, ale niektóre z nich dają znacznie większą kontrolę nad jakością i zawartością raportowanego zestawu danych niż inne.
W imieniu PCG Academia i Biblioteki Jagiellońskiej UJ zapraszamy Państwa do udziału w webinarium zatytułowanym: „Transfer danych z uczelnianego systemu informacji naukowej do SEDN – dobre praktyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie”.
Podczas webinarium prześledzimy, krok po kroku, w jaki sposób czołowa polska uczelnia:
Marcowe webinarium stanowi zapowiedź konferencji organizowanej przez Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, która odbędzie się 20-21 maja 2021 r. w formule online. Podczas konferencji zatytułowanej: „Zarządzanie zasobami nauki i dydaktyki w otwartym dostępie – standardy, narzędzia, dobre praktyki” PCG Academia i UJ podsumują dwa lata współpracy na rzecz cyfrowej transformacji Uniwersytetu w obszarze efektywnego zarządzania informacją naukową. Link do strony Konferencji: https://otwartanauka.eu/
Sciencecloud firmy PCG Academia obejmuje kompleksowy zestaw narzędzi służących do zarządzania informacją naukową uczelni. System umożliwia ewidencję informacji, integrację z zewnętrznymi bazami dorobku naukowego, analizę danych, symulacje, raportowanie oraz prezentację dorobku naukowego na stronach repozytorium.
Aplikacje PCG dostarczane są do uczelni jako usługa w modelu Software as a Service, dzięki czemu ich uruchomienie jest proste i nie wymaga zaangażowania po stronie uczelnianego Zespołu IT.
Prof. Łukasz Sułkowski jest profesorem nauk ekonomicznych i profesorem nauk humanistycznych specjalizującym się w tematyce zarządzania w szkolnictwie wyższym. Kieruje Katedrą Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Jagiellońskiego, jest też profesorem Clark University oraz Społecznej Akademii Nauk. W latach 2012–2018 był członkiem PKA, gdzie pełnił rolę m.in. Wiceprzewodniczącego odpowiedzialnego za współpracę międzynarodową. W latach 2016–2017 uczestniczył w pracach komisji opiniującej wybory zespołów przygotowujących projekty Ustawy 2.0. Autor ponad 300 publikacji. Realizator licznych grantów badawczych, kierował m.in. projektem „Doskonalenie organizacyjne uczelni przyszłości UNIFUT.PL” (2017–2019). Członek międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń, m.in. American Academy of Management oraz European Academy of Management. W 2017 roku został Prezesem Zarządu PCG Polska.
Doktor nauk humanistycznych. Pełni funkcje: Uczelnianego Koordynatora ds. otwartego dostępu do publikacji naukowych i danych badawczych, Kierownika Oddziału Zbiorów Cyfrowych Biblioteki Jagiellońskiej, Kierownika Sekcji Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Menedżera Bibliografii Publikacji Pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2019-2020 pełnił funkcję Pełnomocnika Rektora UJ ds. otwartego dostępu. Wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim i szkoleniowiec. Sprawuje nadzór merytoryczny nad pracami wykonywanymi w ramach tworzenia i zarządzania: Jagiellońską Biblioteką Cyfrową, Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz opracowania, udostępniania i archiwizacji zasobów cyfrowych. Uczestniczył w pracach Zespołu doradczego MNiSW do spraw otwartego dostępu do treści naukowych. Od 2018 r. bierze udział w pracach grupy eksperckiej Open Science sieci The Guild of European Research-Intensive Universities. Jego zainteresowania koncentrują się wokół zagadnień dotyczących zarządzania zasobami cyfrowymi, długoterminowej archiwizacji, otwartego dostępu do nauki, projektowania systemów informacyjnych oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w bibliotekach. Autor publikacji naukowych i popularyzatorskich z zakresu zarządzania informacją oraz tworzenia bibliotek cyfrowych i repozytoriów. Ma 11 letnie doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu portalami i stronami internetowymi poparte uczestnictwem w wielu projektach związanych z digitalizacją zasobów Biblioteki Jagiellońskiej, projektowaniem systemów zarządzania zasobami cyfrowymi oraz udostępnianiem zbiorów bibliotecznych i naukowych w otwartym dostępie. W 2019 r. otrzymał tytuł Małopolskiego Bibliotekarza Roku. W 2020 r. został laureatem Nagrody Naukowej SBP im. Adama Łysakowskiego w kategorii “prace o charakterze praktyczno-wdrożeniowym”.
Piotr Masalski jako absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie jest wieloletnim współpracownikiem PCG oraz ekspertem w dziedzinie projektowania nowoczesnych systemów informatycznych. Prowadzi aktualnie szereg projektów modernizacji oraz tworzenia od podstaw kluczowych narzędzi związanych z zarządzaniem procesami w szkolnictwie wyższym. Jako właściciel niezależnego software house wraz z wykwalifikowanymi specjalistami od optymalizacji narzędzi informatycznych oraz user experience, w swojej pracy zawsze stara się zrywać z utartymi schematami i proponować innowacyjne na rynku rozwiązania.
Dyrektor Marketingu
tel. +48 722 110 522
e-mail: agnieszka.piekart@pcgacademia.pl
Specjalista ds. Marketingu
tel. +48 669 917 029
e-mail: waldemar.chmura@pcgacademia.pl