Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.
Od 2020 roku strony internetowe podmiotów publicznych, a od 2021 również aplikacje mobilne muszą być dostępne cyfrowo. Oznacza to, że muszą być one zgodne z ustawą o dostępności cyfrowej, czyli spełniać niektóre kryteria dostępności oparte o standard WCAG. Jest to jednak tylko minimalny, obowiązkowy poziom dostępności. Jednostki sektora publicznego, które chcą docierać do wszystkich i być przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami powinny spełniać wszystkie kryteria WCAG.
Podczas webinaru porozmawiamy z ekspertem do spraw dostępności Piotrem Źrołką o tym w jaki sposób urzędy mogą weryfikować dostępność stron internetowych, identyfikować znajdujące się na nich bariery dla osób niepełnosprawnych oraz automatyzować pracę związaną z konwersją materiałów na alternatywne formaty. Zapytamy też eksperta, które z błędów z zakresu braku dostępności występują najczęściej i podpowiemy w jaki sposób można je wyeliminować.
W drugiej części webinaru zaprezentujemy narzędzie Blackboard Ally for Websites, wspierające wdrażanie dostępności cyfrowej. Narzędzie to może pomóc jednostkom sektora publicznego w tworzeniu stron internetowych użytecznych dla wszystkich. Dzięki automatycznej weryfikacji dostępności i identyfikacji niezgodności z wytycznymi WCAG, Ally podpowiada, w których miejscach występują bariery dla osób z niepełnosprawnościami i w jaki sposób je wyeliminować. Rozwiązanie pozwala na badanie dostępności w sposób ciągły i sukcesywne zwiększanie jej poziomu. Dodatkowo Ally w sposób automatyczny generuje formaty alternatywne dla treści i dokumentów umieszczanych na stronie, w tym m.in.: format audio, elektroniczny brajl, czy PDF powstały po procesie OCR. Dzięki temu odwiedzający stronę mogą zapoznać się z informacjami w wybrany przez siebie sposób, bez konieczności dodatkowych działań po stronie jednostki.
Blackboard Ally for Websites wpisuje się w założenia projektu „Dostępny samorząd – granty”. W ramach projektu urzędy mogą wnioskować o dofinansowanie działań związanych z zapewnieniem dostępności cyfrowej. Wartość grantu dla jednego wnioskodawcy może wynieść do 100 000 zł (mały grant) lub do 250 000 zł (duży grant). Wnioski są przyjmowane do dnia 22 kwietnia 2022 r. do godziny 16:00. Szczegóły znajdują się na stronie Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie grantu dla jednostek samorządu terytorialnego w projekcie „Dostępny samorząd – granty”.
Od 10 lat związana z branżami doradztwa biznesowego i technologii w edukacji. W PCG Academia zarządza wprowadzaniem rozwiązań zagranicznych partnerów, w tym platform e-learningowych i służących do elektronicznego egzaminowania, do polskiego sektora szkolnictwa wyższego. Doświadczenie zawodowe zdobywała na projektach w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz programu CEMS Master in International Management.
Accessibility Expert & UX Strategist, CEO Kinaole
Projektant i doradca, od ponad 13-lat pomaga mniejszym i większym firmom w projektowaniu uniwersalnych usług. Ekspert w dziedzinie dostępności. Ukończył kurs DHS Trusted Tester organizowany przez Homeland Security Office of Accessible System & Technology. Specjalizuje się w service design, UCD. Wykorzystuje wiedzę z zakresu użyteczności i analizy biznesowej w pracy z klientami. Doświadczony w obszarach bankowość, finansów i medycznym.
Anna Warda-Ritzen pracuje w PCG Academia na stanowisku Konsultanta ds. Kształcenia Online. Specjalizuje się w rozwiązaniach służących do zdalnego nauczania i elektronicznego egzaminowania dostarczanych przez firmy Blackboard, Open LMS oraz Inspera. Pracując w różnych sektorach, w Polsce i w Holandii, zdobyła szeroką wiedzę na temat analizy biznesowej w IT oraz procesu wdrażania rozwiązań informatycznych. Swoją pasję odkryła jednak w obszarze IT w edukacji, w związku z czym stale pogłębia wiedzę na temat technologii wykorzystywanych w kształceniu online i chętnie się nią dzieli.
Dyrektor Marketingu
tel. +48 722 110 522
e-mail: agnieszka.piekart@pcgacademia.pl
Specjalista ds. Marketingu
tel. +48 669 917 029
e-mail: waldemar.chmura@pcgacademia.pl