Nie brałeś udziału? Nic straconego! Obejrzyj relację z webinaru.
Cykl podcastów “Uniwersytet Cyfrowy” ma na celu przyjrzenie się transformacji cyfrowej, która zachodzi w szkołach wyższych w Polsce i na świecie. Poddamy analizie zmiany, które zaszły w środowisku akademickim w obliczu pandemii oraz zadamy pytanie o ich trwałość i kierunek dalszego rozwoju. Wspólnie z zaproszonymi gośćmi, wybitnymi liderami uczelni oraz wiodącymi dostawcami IT, będziemy dyskutować o tym, czym tak naprawdę jest uczelnia cyfrowa i na czym polega przywództwo cyfrowe. Chcemy również sprawdzić jak polskie uczelnie radzą sobie z transformacją cyfrową oraz gdzie widzą największe wyzwania.
W ramach podcastu, ukażemy sylwetki doświadczonych menedżerów z obszaru szkolnictwa wyższego – od kanclerzy i rektorów indywidualnych uczelni, po przedstawicieli organizacji rządowych i pozarządowych. W naszych dyskusjach postawimy pytania o stan i perspektywę rozwoju sektora szkolnictwa wyższego w Polsce, wskażemy sprawdzone rozwiązania i dobre praktyki zarządcze.
Podcast dostępny na platformach:
Cyfrowe media w dużej mierze wypierają dawne formy komunikacji. Wielkie możliwości to jednak także wielka konkurencja – o naszą uwagę walczą tysiące informacji. Jak więc prowadzić działania komunikacyjne uczelni cyfrowej?
Transformacji procesów komunikacyjnych uczelni prof. Łukasz Sułkowski poświęcił 10. odcinek podcastu Uniwersytet Cyfrowy. Gościem odcinka jest Natalia Osica z firmy pro science, która zajmuje się budowaniem strategii komunikacyjnych szkół wyższych i doradza uczelniom w zakresie polityki informacyjnej. W 2011 roku, jako pierwszy rzecznik polskiej instytucji naukowej, zdobyła tytuł Popularyzator Nauki przyznawany przez serwis PAP Nauka w Polsce.
Ekspertka omówiła, jak uczelnie mogą radzić sobie z wyzwaniami komunikacji i promocji w Internecie oraz jak najlepiej wykorzystać szanse, które dają m.in. media społecznościowe. Podzieliła się też wiedzą, jak wykorzystać nowe media do budowania marki uczelni i samego naukowca oraz popularyzacji nauki i walki z dezinformacją. Rozmówcy przyjrzeli się również współczesnym zmianom marketingu i PR w świecie akademickim.
Prof. Łukasz Sułkowski jest profesorem nauk ekonomicznych i profesorem nauk humanistycznych specjalizującym się w tematyce zarządzania w szkolnictwie wyższym. Kieruje Katedrą Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Jagiellońskiego, jest też profesorem Clark University oraz Społecznej Akademii Nauk. W latach 2012-2018 był członkiem PKA, gdzie pełnił rolę m.in. Wiceprzewodniczącego odpowiedzialnego za współpracę międzynarodową. W latach 2016-2017 uczestniczył w pracach komisji opiniującej wybór zespołów przygotowujących projekty Ustawy 2.0. Autor ponad 300 publikacji. Realizator licznych grantów badawczych, kierował m.in. projektem „Doskonalenie organizacyjne uczelni przyszłości UNIFUT.PL” (2017-2019). Członek międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń, m.in. American Academy of Management oraz European Academy of Management.W 2017 roku został Prezesem Zarządu PCG Polska, a w 2018 Prezesem Zarządu PCG Academia.
Natalia Osica jest socjolożką wyspecjalizowaną w zakresie komunikacji społecznej, rozwiązywania konfliktów, mediacji i negocjacji. Trzyletnią specjalizację ukończyła w ramach studiów magisterskich w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW. Po studiach przez kilka lat działała, jako mediator sądowy, m.in. z ramienia Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów Wydziału Prawa i Administracji UW oraz Stowarzyszenia Interwencji Prawnej.
Od ponad dekady działa na rzecz transferu wiedzy ze świata akademickiego do otoczenia społeczno-gospodarczego oraz społecznej odpowiedzialności nauki. Przygodę z pracą dla sektora akademickiego rozpoczęła jeszcze na studiach, jako stażystka w Fundacji Rektorów Polskich. W latach 2009-2012 jako rzecznik prasowy i PR menadżer zbudowała Centrum Prasowe SWPS, za które dla tej uczelni zdobyła dwie nagrody – od branży public relations za najlepszy projekt z zakresu PR korporacyjnego (Złoty Spinacz) oraz od środowiska akademickiego za najlepszy projekt promujący naukę (nagroda Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”).
W 2011 roku jako pierwszy rzecznik polskiej instytucji naukowej otrzymała tytuł Popularyzatora Nauki od redakcji Nauka w Polsce PAP. W latach 2012-2014 pełniła funkcję sekretarza, a potem prezesa Polskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Naukowych „Naukowi.pl”.
Jest jurorką w konkursie dla doktorantów Three Minutes Thesis organizowanym przez Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej oraz członkiem komitetu programowego konferencji poświęconej komunikacji naukowej pt. „Interakcja-Integracja” (Stowarzyszenie „Społeczeństwo i Nauka”, SPIN).
Działa również jako dydaktyk i szkoleniowiec. Prowadzi zajęcia dla studentów dziennikarstwa Uniwersytetu SWPS oraz studentów Szkoły Doktorskiej UW. Dla naukowców i jednostek naukowych prowadzi różnorodne szkolenia czy spotkania, których celem jest zachęcenie ich pracowników do współpracy z otoczeniem.
W 2013 roku ukazała się bezpłatna książka, którą napisała wspólnie z Wiktorem Niedzickim pt. „Sztuka promocji nauki” (wyd. OPI-PIB).
Dyrektor Marketingu
tel. +48 722 110 522
e-mail: agnieszka.piekart@pcgacademia.pl
Specjalista ds. Marketingu
tel. +48 669 917 029
e-mail: waldemar.chmura@pcgacademia.pl