W dniu 15 kwietnia rozpoczął się kolejny nabór wniosków o dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach działania POWER 3.5 „Uczelnia dostępna”. Środki pozyskane w tym konkursie uczelnie będą mogły przeznaczyć na projekty prowadzące do zwiększenia dostępności kształcenia i osiągnięcia tzw. modelu uczelni dostępnej. Działania projektowe będą mogły dotyczyć m.in. likwidacji barier w dostępności stron internetowych, narzędzi informatycznych oraz procedur kształcenia dla studentów z niepełnosprawnościami.

Pula środków przeznaczonych na działanie wynosi 200 mln zł. W ramach konkursu przewidziano dofinansowanie 45 uczelni. Wartość pojedynczego projektu, w zależności od wyboru modelu uczelni dostępnej (mini, midi, maxi), może wynieść do 1, 4 lub nawet 15 mln zł. Wnioski o dofinansowanie należy składać za pomocą systemu SOWA od 15 kwietnia do 28 czerwca 2019 roku.

W kontekście uruchomionego naboru, chcielibyśmy Państwu przedstawić produkt firmy Blackboard wpisujący się w działania zwiększające dostępność na uczelni – Blackboard Ally. Jest to narzędzie zwiększające dostępność materiałów dydaktycznych umieszczanych na platformie e-learningowej przez wykładowców. Dzięki Blackboard Ally studenci mogą automatycznie generować alternatywne formaty materiałów, w tym audio czy elektroniczny brajl. Wykładowcy otrzymują informację zwrotną na temat poziomu dostępności treści umieszczanych w ramach kursów e-learningowych, a także wskazówki, jak ten poziom zwiększyć.

Ally posiada także funkcje raportowania, dzięki którym uczelnia może śledzić poziom dostępności materiałów dydaktycznych na platformie e-learningowej i postępy w jej zwiększaniu. Blackboard Ally jest narzędziem ściśle zintegrowanym z platformami LMS Blackboard: Learn, Learn Ultra i Open LMS, jest jednak również kompatybilny z innymi platformami e-learningowymi, m.in. Moodle. Po wdrożeniu działa wewnątrz platformy LMS i nie wymaga uruchamiania zewnętrznej aplikacji. Jeżeli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej o Ally i zobaczyć w jaki sposób Ally pomaga zwiększać dostępność treści, zapraszamy do wzięcia udziału w webinarze „Ally – materiały dostępne dla wszystkich”.

Do wyboru mają Państwo dwa terminy webinaru:

 

WEBINAR 1 – 04.06.2019 r., godzina 9:00

WEBINAR 2 – 06.06.2019 r., godzina 9:00

 

Po wejściu w link wystarczy wpisać swoje imię i nazwisko i można dołączyć do webinaru. Jeżeli zaproponowane terminy nie są dla Państwa dogodne, zapraszamy do kontaktu poprzez e-mail anna.warda-ritzen@pcgacademia.pl lub nr telefonu +48 722 010 640 – chętnie udzielimy Państwu więcej informacji na temat Ally lub umówimy się na indywidualne demo. Szczegółowe informacje na temat naboru wniosków POWER 3.5 dostępne są na stronach: Programu Wiedza Edukacja Rozwój oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.