10 uczelni w pilotażu projektu „Analityka edukacyjna w szkołach wyższych”

10 uczelni w pilotażu projektu „Analityka edukacyjna w szkołach wyższych”

26. kwietnia 2016
news

PCG Polska wspólnie z wiodącym think-tankiem prowadzącym badania w zakresie szkolnictwa wyższego - Fundacją Rektorów Polskich - zainicjowały w kwietniu br. prace w ramach pilotażowego projektu badawczego pn. „Analityka edukacyjna w szkołach wyższych”.

Nasza inicjatywa ma na celu przetestowanie innowacyjnych mechanizmów analizy danych na przykładzie procesu pozyskiwania kandydatów na studia i rekrutacji studentów.

U podstaw przyjętych przez nas założeń leży przekonanie, że zdolność szkoły wyższej do budowania przewagi konkurencyjnej zależy od jej gotowości do efektywnego wykorzystywania informacji, znajdujących się zarówno w jej własnych zasobach, jak i publicznie dostępnych bazach danych. Jesteśmy przekonani, że uczelnie posiadające efektywne narzędzia do podejmowania decyzji w oparciu o dane będą lepiej przygotowane na wyzwania, jakie stawia przed nimi rynek oraz krajowe i międzynarodowe instytucje akredytacyjne.

Do pilotażu, dla zachowania różnorodności grupy badawczej, zaproszone zostały następujące uczelnie:

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie,
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
  • Politechnika Wrocławska,
  • Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki,
  • Warszawski Uniwersytet Medyczny,
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu,
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gnieźnie,
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie,
  • Akademia Leona Koźmińskiego,
  • Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS.

 

Uczelnie uczestniczące w pilotażu otrzymają bezpłatnie raporty i rekomendacje umożliwiające:

  • optymalny dobór kandydatów na studia ściśle powiązany ze strategią i celami uczelni;
  • zdefiniowanie optymalnego procesu dobierania w grupy zajęciowe studentów zgodnie z ich potencjałem edukacyjnym;
  • zaplanowanie niezbędnego wsparcia dla studentów o najniższym potencjale edukacyjnym w celu wyrównania szans edukacyjnych i utrzymania studentów;
  • identyfikację, gromadzenie i monitorowanie nowych rodzajów danych o studentach, służących zwiększeniu poziomu utrzymania studentów i podniesieniu jakości kształcenia.

 

Wyniki pilotażu, w formie zagregowanej i zanonimizowanej, zostaną opublikowane na jesieni tego roku przez Fundację Rektorów Polskich i PCG Polska.

 

Kontakt z biurem projektu:

analitykaedukacyjna@gmail.com

Tel: (22) 53 53 712