Półtora roku od rozpoczęcia współpracy pomiędzy PCG Academia i WEBCON nasza firma uzyskała status Partnera Premium, działając wyłącznie w obrębie sektora szkolnictwa wyższego. Status Partnera Premium jest przyznawany firmom, które traktują współpracę z WEBCON strategicznie, stale rozwijają kompetencje handlowe i wdrożeniowe, regularnie uczestniczą w szkoleniach produktowych, poznają nowe wersje systemu i aktywnie zdobywają nowych klientów.  

„W ciągu 18 miesięcy naszej współpracy zrealizowaliśmy 9 dużych wdrożeń platformy WEBCON BPS dla uczelni z całego kraju – średnio jedno w dwa miesiące. Biorąc pod uwagę fakt, że działamy w sektorze publicznym, pod rygorem ustawy o zamówieniach publicznych, to chyba niezły wynik” – mówi Łukasz Nowak, Wiceprezes Zarządu PCG Academia.  

„Mogę śmiało powiedzieć, że WEBCON BPS podbił serca naszych klientów. Pracownicy uczelni cenią sobie jego elastyczność, w tym możliwość samodzielnej lub przy wsparciu konsultantów PCG, optymalizacji wdrożonych obiegów. WEBCON BPS wypełnia też „puste przestrzenie” pomiędzy dużymi systemami dziedzinowymi uczelni tj. SIS, ERP, CRM, usprawniając procesy np. akceptacyjne. Wszędzie tam, gdzie istnieje interfejs integracyjny (np. API), podłączamy WEBCON BPS i wprawiamy dane w ruch, bez potrzeby zamawiania kosztownych zmian programistycznych, w systemach dziedzinowych uczelni” – komentuje Ewa Makowska-Tłomak, Dyrektor Linii Biznesowej i Team Leader w PCG Academia.  

PCG Academia dysponuje kilkudziesięcioosobowym, stale rozwijanym Zespołem konsultantów biznesowych i technicznych, posiadających kompetencje w obszarze wdrażania i rozwoju aplikacji opartych o WEBCON BPS. Nasi ludzie posiadają nie tylko wiedzę produktową, potwierdzoną certyfikowanymi szkoleniami organizowanymi przez WEBCON, ale przede wszystkim wiedzę merytoryczną w obszarze procesów dydaktycznych i administracyjnych funkcjonujących na uczelniach. Nasze kompetencje budowaliśmy w toku blisko 30 wdrożeń systemów dziekanatowych, które zrealizowaliśmy dla uczelni w całym kraju. Dziś ta wiedza i umiejętności procentują na wdrożeniach systemów klasy EZD.  

Jako partner firmy WEBCON, inwestujemy w rozwój nowych rozwiązań z wykorzystaniem technologii low-code. Przykładem może być tutaj eTeczka Studenta, czyli produkt będący cyfrowym katalogiem procesów i dokumentów standardowo występujących w procesie obsługi studenta na uczelni. Projektujemy też moduł umożliwiający cyfrową obsługę studentów w ramach wymiany zagranicznej tzw. Erasmus Without Paper, a także aplikację zintegrowaną z naszym systemem zarządzania informacją naukową – Sciencecloud, umożliwiającą okresową ocenę pracy dydaktyków i naukowców zatrudnionych w uczelniach.  

Ważnym elementem dalszego zacieśniania współpracy pomiędzy PCG i WEBCON, w nadchodzącym Roku Akademickim 2022/2023, będzie tzw. „EZDay” – ogólnopolska konferencja poświęcona tematyce elektronicznego zarządzania dokumentami. Konferencja odbędzie się 20 październiku 2022 roku w Krakowie, a jej szczegółowy program zostanie opublikowany na stronach PCG już wkrótce.